Snickers Workwear lanserar ny klädkollektion för kvinnliga hantverkare

Snickers Workwear lanserar ny klädkollektion för kvinnliga hantverkare

Allt fler kvinnor väljer hantverksyrket, men trots det är utbudet av arbetskläder för tjejer begränsat. Detta är något Snickers Workwear vill ändra på nu lanserar företaget sin andra kollektion av arbetskläder för kvinnor – Women Workwear.

Snickers Workwears satsning på arbetskläder för kvinnor är en succé och i vår följer de upp framgången med att lansera en ny kollektion – Women Workwear. Bland de nya plaggen finns en rad olika T-shirts och tröjor, alla med bra funktionalitet i hög kvalitet och med optimal passform för kvinnor.

– Det blir fler och fler kvinnor inom hantverksyrket, det finns det statistik på. Då är det självklart att det måste finnas arbetskläder som passar och tilltalar tjejerna. Vi är otroligt stolta över vår nya linje med toppar för kvinnor, säger Björn Kronke, produktchef på Snickers Workwear.

Women Workwear-kollektionen karaktäriseras av Snickers Workwears signum: kvalitet, innovativa lösningar och prisvärda plagg.

Bra funktionalitet, snygg design.

Den nya linjen består bland annat av kort- och långärmade T-shirts samt piketröjor. Plaggen är figursydda, optimerade för de kvinnliga hantverkarna. Även materialet, en blandning av bomull och elastan, ger en snygg passform. Piketröjan är försedd med multipockets, två smarta sidfickor perfekta för att skydda mobilen eller glasögonen. Vid halsringningen finns en ögla för mobil- eller Mp3sladd, vilket innebär att hantverkaren kan arbeta obehindrat även vid telefonsamtal eller när hon lyssnar på musik.

I Women Workwear-kollektionen finns även en munkjacka som är utmärkt för vårens utomhusarbete. Den är borstad på insidan för att vara mjuk och behaglig och fickorna är extra stora, perfekta att värma händerna i. Munkjackan är dessutom försedd med en YKK-dragkedja.

Alla plaggen finns i storlekarna XS-XXL.

Women Workwear

T-shirt, figursydd: Finns i butik från och med mars. T-shirten finns i svart, vit, röd, och marinblå och materialet består av 90 % bomull och 10 % elastan. Cirkapris 100 kronor, exkl. moms

Piketröja, figursydd: Piketröjan finns i svart, vit, röd och marinblå och materialet består av 65 % polyester och 35 % bomull. Cirkapris: 150 kronor, exkl. moms

Långärmad T-shirt, figursydd: Finns svart och vit, i storlekarna XS-XXL. Materialet består av 90 % bomull och 10 % elastan. Cirkapris: 150 kronor exkl moms.

Munkjacka: Munkjackan finns i svart och vit, och materialet består av 65 % polyester och 35 % bomull. Cirkapris 350 kronor exkl. moms.

För mer information, kontakta: Björn Kronke, produktchef på Snickers Workwear, 08-92 51 72, bjorn.kronke@snickers.se.

För övriga marknadsfrågor kontakta : Jessica Berggren, Marknadsansvarig på Hultafors Group Sverige 033-23 74 29, 070-282 30 41, jessica.berggren@hultaforsgroup.se,

Bilder finner du på länken: http://snickers.resolutmrm.com

Användarnamn: snickerspr
Lönseord: workwearpr

Klicka på Archive, List, PR-picture, 2011, New Knitted Collection for women.

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors Tools. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 750 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.