Revolution 2 är en game-changer inom skyddsskor

Revolution 2 är en game-changer inom skyddsskor

Solid Gear introducerar deras mest atletiska skyddssko hittills. Med totalt skydd och utmärkt dämpning.

Det senaste tillskottet i Solid Gears växande Athletic-familj, Revolution 2, ger en sportig, lätt känsla likt sportskor men även stabilitet och skydd – total säkerhet och bra komfort kombinerat.

“Det finns ingen anledning att en skyddssko inte kan vara lika bekväm som den är säker och funktionell", säger Mikael Sundström, Executive Vice President på Solid Gear. ”Vi har lyckats knäcka koden och skapat en sko som har två egenskaper som annars inte går så bra ihop – dämpning och stabilitet – och att även kunna göra det på ett sätt som känns elastiskt och sportigt och som ger användaren energi hela dagen.”

För att kunna erbjuda total säkerhet och komfort har skon en ETPU-mellansula med överlägsen energiåtergivning samt en slitstark CORDURA®-ovandel med en strumpliknande passform. Ett BOA® Fit System för att enkelt kunna kliva i och ur skon som ger ett jämnt tryck över foten.

Kärnan i Revolution 2 är mellansulan i full ETPU (expanderad termoplastisk polyuretan) är ett exceptionellt material för skyddsskor. Naturligt lätt, stötdämpande och extremt uthålligt. Det levererar otroligt bra dämpning och komfort.

“Skon känns fantastisk på foten”, säger Richard Parent, Solid Gears produktdesigner. ”Vad som egentligen händer är att din fot konstant har kontakt med ett skum som har låg densitet och elastiska mikro-partiklar vilket lagrar och frigör energi i varje steg. Samtidigt erbjuder den lätta och stretchiga ovandelen av CORDURA® en fjäderlätt passform med fantastisk andningsförmåga.”

"Revolution 2 är en game-changer inom skyddsskor. En S3-certifierad sko som även är bekväm – något som inte tidigare har funnits på marknaden”, tillägger Sundström. ”Det är ett spännande tillägg i vår sport-inspirerande premiumlinje, och vi vet att den kommer bli en stor succé för våra kunder."

Läs mer om Revolution 2 här.

Läs mer om Solid Gear här.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikael Sundström, Executive Vice President – Business Unit Footwear
+46 (0) 72 222 27 89, mikael.sundstrom@hultaforsgroup.com

Johan Edeland, Head of Product Management – Business Unit Footwear
+46 (0) 70 096 03 06, johan.edeland@hultaforsgroup.com

Hultafors Group är ett av Europas största företag som levererar personlig skyddsutrustning, verktyg, verktygsväskor och stegar för professionella användare. Produkterna är framtagna, tillverkade och marknadsförs som egna varumärken, vilket säljs genom våra 16 säljkontor i Europa och Nordamerika. Hultafors Group har mer än 1600 anställda och en omsättning á 470 miljoner euro under 2020.

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe LaddersFEINHultaforsSolid GearToe GuardHellberg Safety och Emma Safety. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har över 1000 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.