Många nyheter från Merlo på Maskinexpo

Aldrig tidigare har Merlo presenterat så mycket nytt på Maskinexpo. Samtliga Merlo teleskoplastare som visas har nyheter som bland annat gäller:

• Ökad smidighet och större styrka.

• Längre räckvidd.

• Maskinskadeförsäkring och COT-teknologi.

• Den ökade smidigheten representeras av Merlo P25.6. Det är en helt ny modell, Merlos minsta, vars framträdande egenskap är just formatet och därmed smidigheten. Maskinen är så liten att den tar sig in i låga byggnader och andra trånga utrymmen. Höjden är bara 192 cm och bredden 180 cm, men den lyfter 2,5 ton och når sex meter. Trots det lilla formatet har den ändå fullstor förarhytt med samma komfort som större maskiner.

• Den större styrkan representeras av Merlomodellen P75.9 CS. Denna muskelmaskin är en nyhet i Merlos maskinprogram och har ett utförande som gör den till en jämbördig utmanare till hjullastare, fast med väsentligt bättre lyfthöjd och räckvidd! Maskinen har en matchvikt på 11,4 ton, lyfter 7,5 ton och har en lyfthöjd på nära nio meter. Modellen har en 140 hästars Deutzmotor. Den unika hyttfjädringen höjer förarkomforten.

• Den längre räckvidden finns hos den senaste modellen av Merlos rotomaskiner, Roto 40.26 MCSS. Denna runtomsvängande teleskoplastare lyfter fyra ton och har en lyfthöjd på 26 meter. Givetvis med Merlos tiltbara hytt som standard.

• Vidare visas en P38.10 med personkorg, fjärrstyrning och BM-fäste, som numera är CE-certifierat från Merlo i Italien. Modellen har en 140 hästars Deutzmotor och en 150 liters variabel hydraulpump. Lyftkapaciteten är 3,8 ton och lyfthöjden nära tio meter.

• Dessutom presenteras ytterligare nyheter som ingår vid en investering i en Merlo. Den svenska generalagenten AB Hüllert Maskin tillhandahåller sedan i vår en treårig maskinskadeförsäkring. Maskinerna är också utrustade med serviceminne, samt COT-teknologi för rening av hydrauloljan. En rening som gör att oljans smörjande egenskaper bevaras bättre och oljebyten behöver göras mindre ofta.

– Aldrig tidigare har Merlo presenterat så många nyheter på Maskinexpo. Vi är mycket stolta över vårt utbud av teleskoplastare som breddas samtidigt som intresset för Merlo ökar starkt i Sverige, säger Nils-Gunnar Burge, vd på AB Hüllert Maskin.

FAKTA:

Merlos teleskoplastare är marknadsledande i Sverige för åttonde året i rad.

Italienska Merlo omsätter cirka 4 miljarder svenska kronor, har 1 000 anställda och en produktionskapacitet på 7 000 teleskoplastare per år.

Merlo är ett innovativt, framgångsrikt familjeföretag som satsar stora resurser på produktutveckling och kvalitet.

Merlos svenska generalagent AB Hüllert Maskin är ett stabilt företag som växer och successivt bygger ut sitt nät av återförsäljare och serviceverkstäder runt Sverige.

BILDER:

Lilla P25.6 är en helt ny modell från Merlo.

Roto 40.26 MCSS har tiltbar hytt som standard.

P75.9 har ett unikt hyttfjädringssystem som ökar komforten.

AB Hüllert Maskin är ledande leverantör av teleskoplastare i Sverige. Företaget har den svenska generalagenturen för Merlo, med ett nät av återförsäljare och serviceverkstäder över hela landet. AB Hüllert Maskin säljer och servar även Lännen grävlastare och Lundberg redskapsbärare.