Åsa Hedenberg slutar som vd för Huge Fastigheter AB

Åsa Hedenberg slutar som vd för Huge Fastigheter AB

Åsa Hedenberg lämnar posten som vd för Huge Fastigheter AB för en motsvarande tjänst på Specialfastigheter Sverige AB, ett statligt fastighetsbolag för verksamheter med höga säkerhetskrav.

Huges vd väljer att lämna sitt uppdrag efter nästan fyra år på posten, hon tillträdde i april 2010.

Styrelsen påbörjar nu arbetet med att finna hennes efterträdare och Åsa Hedenberg kvarstår under tiden som vd.

– Åsa Hedenberg har under sin tid på Huge lett ett stort förändringsarbete för att möta alla framtidens utmaningar och för att stärka bolaget både ekonomiskt och kompetensmässigt, säger Anti Avsan, styrelseordförande i Huge Fastigheter.

– Hon har gjort ett utomordentligt bra jobb och varit en stor tillgång för Huge och det är självklart mycket tråkigt att hon lämnar oss. Samtidigt vill jag verkligen gratulera henne till den nya tjänsten och önska henne lycka till.

Åsa Hedenberg säger att hon är stolt över att ha varit med om den utveckling som Huge Fastigheter har genomgått under de senaste åren.

– Huge är ett spännande bolag med en unik helhet. Med sina tre affärsområden Boende, Kommunal service och Kommersiell service är Huge en samhällsbyggare med stor betydelse för Huddinges utveckling. Huge är i dag ett modernt och långsiktigt hållbart bolag redo att möta framtidens utmaningar. För egen del har jag fått en ny spännande utmaning som jag inte kan tacka nej till, men jag ser redan nu fram emot att på håll följa Huges framgångsrika utveckling, säger Åsa Hedenberg.

För mer information kontakta:

Anti Avsan, ordförande i Huge Fastigheters styrelse

Tel: 070-235 70 11, anti.avsan@riksdagen.se

Åsa Hedenberg, vd på Huge Fastigheter AB

Tel: 08-535 329 05, e-post: asa.hedenberg@huge.se

Huge Fastigheter AB är ett av Sveriges tio största kommunala fastighetsbolag – ägare är Huddinge kommun. Med människa och miljö i fokus äger, utvecklar och förvaltar vi bostäder och olika typer av kommunala och kommersiella lokaler, allt från skolor till frilufts- och idrottsanläggningar och köpcentrum. Huge har 270 anställda och omsätter cirka 1,3 miljarder kronor. Vår vision är att skapa livskraft i Huddinge.