Projektet omfattar cirka 1 200 lägenheter och är uppdelat i fem etapper.

Upprustning av värmestammar

Under april påbörjar vi ett arbete med att förbättra värmen i 1 200 lägenheter i Flemingsberg.

Vi kommer byta ut radiatorer och montera nya värmerör på flera adresser i Flemingsberg. Projektet påbörjas 1 april i källargångarna och från och med den 15 april kommer vi påbörja arbetet i lägenheterna.

Projektet omfattar cirka 1 200 lägenheter och är uppdelat i fem etapper. Den första etappen omfattar 294 lägenheter och pågår mellan april och oktober i år. Nästkommande etapp startar våren 2021. Den femte, som är den sista etappen, planeras starta våren 2024.

Många vattenläckor

Upprustningen kommer förbättra värmesystemet, då inomhustemperaturen kommer bli jämnare.

– Vi har haft många vattenläckor i dessa lägenheter de senaste åren som har kostat väldigt mycket pengar, så denna upprustning av värmestammarna är absolut nödvändig, säger Lisa Vitali, förvaltare i Flemingsberg.

Följande adresser är med i etapp 1:

Terapivägen 8 A-D
Terapivägen 6 A-D