Laddstation med två uttag vid Skogås centrum.

Nya laddplatser i Trångsund

Nu har Huge installerat en ny laddstation på Korpstigen 9 i Trångsund. Totalt kan fyra bilar ladda sina batterier samtidigt. Laddstationen är till för såväl boende som besökare. Avgiften för laddningen betalas som vanligt via appen Easy Park. Stationen finns på den befintliga parkeringen på Korpstigen 9.

– Laddstationen är en del av vårt pilotprojekt där vi provar olika typer av laddmöjligheter. Nu fortsätter vi arbetet med att installera fler laddplatser i Huges övriga bestånd, säger Kenneth Eriksson som projektleder arbetet med nya laddplatser.

Under 2022 installerade Huge en laddstation med sex uttag vid Skogås centrum och en laddstation med fem uttag på Bäckgårdsvägen 34 i Vårby. Sedan tidigare finns laddplatser i Huddinge centrum.

– Det är viktigt att vi kan erbjuda smidiga laddmöjligheter och fortsätta mot Huges hållbarhetsmål att minska vår klimatpåverkan, säger Kenneth Eriksson.