Anna Nord blev utsedd till årets centrumaktör på Huddinge kommuns näringslivsgala. Foto: Emil Andersson

”Mitt hjärta är i Huddinge Centrum”

Att våga etablera inte bara en, utan två nya verksamheter i Huddinge Centrum under pågående pandemi kräver både mod och uthållighet. Det har tandläkare Anna Nord som i fredags utsågs till Årets centrumaktör 2021 i Huddinge Centrum. Priset delades ut på Huddinge Enterprize 2022, den årliga näringslivsgalan som stått på paus under två år på grund av pandemin.

– Att hjälpa människor känna sig vackra både på insidan och utsidan är det jag brinner för, säger Anna Nord och fortsätter: att vinna priset som Årets centrumaktör ger mig verkligen ännu mera lust och ork att fortsätta driva och utveckla mina verksamheter.

Anna bor själv i Huddinge sedan tjugo år tillbaka och har under femton år varit verksam som tandläkare på en av klinikerna i Huddinge Centrum. Precis när pandemin bröt ut våren 2020 tog hon över centrumets äldsta praktik vid Sjödalstorget och drog igång sin egen verksamhet – Magident. Här jobbar tre tandläkare, en tandhygienist och tio anställda som har fullt upp.

Uppdämt behov av skönhetsvård

Som om detta inte vore nog mitt i en pandemi tog hon tillfället i akt när en stor lokal blev ledig mittemot McDonalds i Huddinge Centrum. Den passade perfekt för hennes nästa projekt, något som centrumet enligt Anna saknat – en skönhetsklinik. Det uppdämda behovet av att skämma bort och ta hand om sig själv var nu högre än någonsin när Huddingeborna hållit sig hemma under så lång tid. I höstas öppnade hon Magi Day Clinic.

– Jag visste att pandemin skulle ta slut någon gång, men inte hur länge det skulle dröja, säger Anna och fortsätter: och Huddinge Centrum behövde verkligen en större skönhetssalong för att möta behoven från kvinnor och män som vill ta hand om sig själva. Tjejerna som jobbar på Magi Day Clinic har gjort ett fantastiskt jobb på kort tid och vi har redan en stor kundkrets. Att etablera kliniken här i centrum var självklart. Mitt hjärta är i Huddinge Centrum!

Framtidsplaner

– Vi önskar utöka verksamheten och även kunna erbjuda estetisk tandvård, som tandblekning, skallfasad och tandställning. Jag vill gärna jobba både med estetik och funktion, avslutar Anna med ett leende.

Motivering Årets centrumaktör 2021

Tandläkare Anna Nord driver en framgångsrik tandläkarklinik i toppmoderna lokaler i Huddinge Centrum. I pandemitider utökar Anna sin verksamhet med en skönhetssalong, Magi Day Clinic, i Huddinge Centrum som med sin moderna utformning är ett fint komplement till centrumet.