Lekplats i Trångsund redo för lek

Inför bygget av vårt nyproduktionsprojekt Bonden7 i Trångsund har Huge rustat upp en lekplats på Trångsundsvägen. Lekplatsen är nu större med nya lekredskap – och snart kommer ny belysning.

Lekparken som ligger vid rondellen mellan Trångsundsvägen och Hammartorpsvägen har varit avstängd sen i juni för upprustningen. Lekparken har blivit större, fått en del nya lekredskap men vi har också renoverat delar av den gamla lekutrustningen.

– Lekplatsen har blivit väldigt fin och det känns bra att vi kunnat återanvända lekutrustning som ett sätt för Huge att bygga och renovera mer cirkulärt. Lekutrustningen som fungerade har med hjälp av ny färg blivit minst lika fin som den de nya lekredskapen – entreprenören Hus- och Villaträdgårdar har gjort ett väldigt bra jobb, säger projektledaren Disa Roxner.

Önskemål från förskola uppfylldes

När vi berättade om upprustningen av lekplatsen på på Huges sociala medier fick vi en kommentar från en förskola. De önskade att lekparken skulle inhägnas eftersom den ligger nära vägen. Ett önskemål som kunde tillgodoses.

Ny belysning gör området tryggare

Ny belysning till parken är beställd och kommer sättas upp. Den kommer göra lekparken mer lekvänlig även under höstens och vinterns mörka timmar. Den kommer också bidra till en ljusare mer trygg miljö för alla som passerar.