Fördelarna med Huges nya boendeapp är många. Funktioner som bokning av tvättstuga, felanmälan och betalning av hyresavin finnas i appen.

Huges boendeapp – snart här

Betala hyresavin och boka tvättstugan i en app. Ja, snart är det våra hyresgästers verklighet! Om allt går enligt plan kan Huges nya boendeapp vara igång i början av nästa år.

Fördelarna med Huges nya boendeapp är många. Roger Karvonen, Huges IT- & Digitaliseringschef, berättar bland annat att appen kommer ge effektivare kommunikation och förenkla hyresgästernas vardag.

­– Det här en del av vår digitalseringsresa men också ett sätt att förbättra kundupplevelsen. Vi lanserar den här appen för att våra hyresgäster ska ha användbara funktioner och information lättillgängligt i sina telefoner, säger han.

Betala direkt i appen

Lanseringen av appen kommer ske i flera steg. Vid lansering kommer funktioner som bokning av tvättstuga, felanmälan och betalning av hyresavin finnas i appen.

– I steg 2 kommer vi ha olika erbjudanden som till exempel tillval och lediga parkeringar. Vi kommer också ha områdesinformation, förklarar Roger.

Appen görs i samarbete med företaget Avy-Tmpl och inloggning kommer ske med BankID.