Hållbarhetsredovisning och kundtidning nominerade till Publishingpriset

Hållbarhetsredovisning och kundtidning nominerade till Publishingpriset

Huges hållbarhetsredovisning för 2019 och vår kundtidning har blivit nominerade till Publishingpriset.
– Det är helt fantastiskt! Båda våra stora produktioner i final! Vi är otroligt glada, säger Cristina Gonzalez Pons, kommunikationschef på Huge.

Publishingpriset är en årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Juryn som bedömer tävlingsbidragen fördjupar sig i allt ifrån text, layout, målgruppsanpassning, pappersval och grafik. Vinnarna får – förutom ära och berömmelse – en statyett samt diplom. Samtliga nominerade får ett diplom och ett häfte som visar hur juryn har poängsatt de nominerade tävlingsbidragen.

– Vi är otroligt glada över dessa två nomineringar. Publishingpriset är en heltäckande kommunikationstävling. Bara att bli nominerad är en bedrift, säger Huges kommunikationschef Cristina Gonzalez Pons.

Uppskattad tidning

Det tar nästan nio månader att göra hållbarhetsredovisningen och det är ett omfattande arbete som många medarbetare bidrar till. Vår kundtidning Värden kommer ut fyra gånger per och vi vet sedan tidigare kundundersökningar att tidningen är uppskattad.

– Tidningen är omtyckt och bidrar till gemenskap och en positiv bild av Huge. Läsarna tycker om allt ifrån formen till det lätta språket. De upplever att de får bra information om vad som händer och planeras, berättar Cristina Gonzalez Pons.

Läs hållbarhetsredovisningen och Värden

Här kan du läsa vår hållbarhetsredovisning för 2019

Här kan du läsa våra senaste nummer av Värden