Huawei presenterade tillväxt och möjligheter på Ads Summit Stockholm

Huawei presenterade tillväxt och möjligheter på Ads Summit Stockholm

I veckan arrangerades evenemanget Huawei Ads Summit Stockholm på Bank Hotel. Huawei bjöd tillsammans med externa gäster på analyser kring framtidens annonsmarknad. Detta blandades med insikter om hur företag kan använda sig av Huawei Ads för att nå fler och större målgrupper på den globala marknaden med hög kostnadseffektivitet.

Med ett allt större utbud av digitala kanaler och plattformar så är det inte konstigt att både företag och kommunikationsbyråer har svårt att navigera och identifiera rätt verktyg för att nå rätt målgrupp som genererar tillväxt och ROI. Huawei reflekterade kring årets milstolpar och berättade, bland annat, om hur Huawei Ads, en av världens snabbast växande annonsplattformar, gör det möjligt att nå ut till outforskade och exklusiva målgrupper.

Tillväxten under 2022 tillskrivs Huaweis ständiga strävan efter att vara innovativa och ligga i framkant. Denna drivkraft ligger bakom AppGallerys framväxt, som idag är en av de tre största globala marknadsplatserna för appar. AppGallery, med över 580 miljoner månatliga användare, drivs fortsatt av att kunna erbjuda användare på samtliga Huaweis enheter en portal för sömlösa upplevelser.

Huawei Ads har även haft en betydande tillväxt under 2022. Den kommersiella plattformen gör det möjligt för företag och annonsörer att rikta sin marknadsföring till fler än 730 miljoner av Huaweis enhetsanvändare globalt. Huawei arbetar nära sina partners för att hjälpa dem att generera vinst och ta fram kampanjer som uppmuntrar till större engagemang med appar.

AppGallery har alltid varit centralt i vår strategi för Huawei Mobile Services, men under det senaste året har vi också snabbt utökat antalet appar integrerade med HMS Core, Huaweis utvecklarkit, och ökat trafiken för andra nyckeltjänster som Petal Search, Petal Maps, Huawei Assistant, AI Search och vår Huawei-webbläsare. Tillsammans med Huawei Ads är dessa element väsentliga för det sammankopplade HMS-ekosystemet. De arbetar tillsammans för att stödja våra utvecklarpartners verksamhet och för att leverera goda upplevelser till miljontals kunder varje dag. Vi kommer att fortsätta att bygga vidare på vårt innovativa tillvägagångssätt, säger Jaime Gonzalo, VP för Huawei Mobile Services Europe.

I Europa är Huaweis affärsvision för Huawei Mobile Services (HMS) en kombination av innovativa enheter och ett kollaborativt ekosystem. Ett exempel på detta är lanseringen av Huawei Watch GT 3 Pro, som bygger på de många tjänster som stöds av HMS-ekosystemet. Ett annat exempel på detta är Huawei Health, som används av fler än 400 miljoner användare över hela världen och har mångfaldiga synkroniseringsmöjligheter för att dela träningsdata med en mängd olika fitnessappar i AppGallery. Tillväxten av HMS speglar också den bredare organisationens expansion under det gångna året. Huawei värderas idag till 71,2 miljarder dollar och visade under 2021 upp på en global varumärkestillväxt på drygt 28 procent.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiSverige

Svenska SQUID en av vinnarna i Huawei AppGallery Editor´s Choice Awards 2022

Nu har alla vinnare i AppGallery Editors’ Choice Awards 2022 och Grow with Huawei Awards 2022 presenterats. Utmärkelserna delas ut för att hylla de allra bästa tjänsterna, apparna och spelen som finns tillgängliga på AppGallery eller som tjänst i ekosystemet. Den svenska nyhetsplattformen SQUID är en av vinnarna i årets tävling.
    Editors’ Choice Awards är uppdelade i fem kategorier i vilka vinna