Huawei Mate 10 Lite: Smarta kamerafunktioner för perfekta selfies

Huawei Mate 10 Lite: Smarta kamerafunktioner för perfekta selfies

Det blir allt vanligare att använda mobilen för att fotografera i vardagen och på semestern, snarare än den traditionella kameran. Inte minst när en selfie ska knäppas. Likt kameror kan dagens smarta mobiltelefoner ta högkvalitativa porträttbilder med hög detaljrikedom och skärpedjup. Huawei Mate 10 Lite är utrustad med totalt fyra kameror, två på framsidan och två på baksidan. Telefonen har också ett flertal smarta selfiefunktioner för perfekta självporträtt.

Huawei Mate 10 Lite har två selfiekameror på framsidan, med 2 respektive 13 megapixlar. Bländare 2,0-objektivet med 13 megapixlar fokuserar på bildåtergivningen medan färgobjektivet med 2 megapixlar på 1,75 μm ger bilderna ett otroligt skärpedjup. Detta skapar snygga och skarpa selfies med effektfull bakgrundsoskärpa.

Telefonens kamera kan också fånga en mjuk fokuseffekt i svagt upplysta miljöer. Den inbyggda självreglerande selfie-blixten anpassar omgivningen automatiskt med hjälp av två ljusintensitetsnivåer. Användare kan därför ta högkvalitativa självporträtt i omgivningar med svag belysning utan att förstöra bildkvaliteten.

Smart 3D-algoritm avläser ansiktsdrag
Genom kamerans smarta algoritm för 3D-ansiktsigenkänning avläser Huawei Mate 10 Lite information om nästan hundra olika ansiktsdrag för att identifiera de viktigaste ansiktsdelarna så som ögon, näsa och panna. Detta bidrar till att utseendet ser mer levande ut, vilket i sin tur förbättrar den slutgiltiga bilden.

AR-lins för kreativa selfies
I Huawei Mate 10 Lite:s senaste mjukvaruuppdatering ingår bland annat en ny selfie-funktion som nyttjar AR-teknologi. Tack vare AR-linsen går det att välja mellan ett flertal bakgrunder som bygger på förstärkt verklighet och gör det möjligt att gå lös med sin egen kreativitet.

Pris och tillgänglighet
Huawei Mate 10 Lite finns tillgänglig i Sverige i färgerna Graphite Black, Prestige Gold och Aurora Blue. Rekommenderat butikspris är 3 990 SEK.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2016. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.