Huawei lanserar Ascend G740 - kraftfull och prisvärd 4G-mobil

Huawei lanserar Ascend G740 - kraftfull och prisvärd 4G-mobil

Stockholm, 31 mars 2014 - Huawei presenterar Huawei Ascend G740. Med 4G LTE, en 5 tums-skärm, 1280x720-upplösning, kraftfull Snapdragon-processor och ett 2400 mAh-batteri är Huawei Ascend G740 mycket smartphone för pengarna.

Huawei Ascend G740 kommer utrustad med en 1.2 GHz dual-core Snapdragon 4S-processor samt 1GB RAM-minne. Detta gör att telefonen enkelt hanterar tunga spel och applikationer och tar användarens surfupplevelse till en ny nivå. Samtidigt möjliggör 4G LTE för användaren att ladda ner data i en hastighet på upp till 100 Mbps.

Huawei Ascend G740 har en 5 tums IPS-skärm med en upplösning på 1280x720. Detta ger 293 pixlar per tum och en smartphone som levererar klara och kontrastfulla bilder och filmer. Ascend G740 har även 8 megapixel-kamera på baksidan med BSI-sensor och blixt som ger fina och klara bilder, även under mörka förhållanden. Användaren kan filma i imponerade 1080p i HD-kvalitet.

-  Ascend G740 är en snygg telefon med riktigt hög kvalitet. Den attraktiva prislappen ger fler chansen att uppleva maximal surfhastighet i 4G och njuta av multimedia-innehåll i hög upplösning med den IPS-klassade 5 tumsskärmen, säger Oscar Fernandez Thunström, försäljningschef på Huawei Device Sverige.

Trots telefonens slimmade design kommer Huawei Ascend GG740 med ett kraftfullt 2400 mAh-batteri och tack vare företagets egenutvecklade energisparteknik erbjuder G740 en samtalstid på upp till 600 minuter och stand by-tid på upp till 600 timmar.

Huaweis nya telefon är framtagen med DTS-teknik, vilket ger en större, bättre och rikare ljudbild samt skapar ett omslutande surroundljud. G740 erbjuder också wideband audio-teknik (HD Voice) som utökar frekvensområdet för ljudsignaler samt ger en bättre ljudkvalitet i samtalen. Dubbla inbyggda mikrofoner ökar ytterligare ljudkvalitén i samtal samt dämpar störande bakgrundsljud när användren befinner sig i högljudda miljöer.

-  Med gränssnittet Emotion UI vill vi förbättra användarvänligheten för att göra det enklare att se på film, spela, ta bilder, surfa eller göra gamla hederliga samtal. Utan att behöva oroa sig för att batteriet dör eller att det känns långsamt, fortsätter Oscar.

Specifikationer

• Processor: 1.2 GHz dual-core Snapdragon 4S
• Plattform: Emotion UI, Android v4.1 Jelly Bean
• Batteri: 2400 mAh