Kristian Isberg har utsetts till vice vd för HSB Göteborg

Kristian Isberg har utsetts till vice vd för HSB Göteborg

Styrelsen för HSB Göteborg har utsett Kristian Isberg till vice vd. Kristian är idag verksam som affärsområdeschef Bygg, Fastighet & Förvaltning på HSB Göteborg och behåller den rollen parallellt med det nya uppdraget.

- Kristian är en uppskattad ledare på HSB Göteborg och har levererat starka resultat inom sina ansvarsområden. Med sin långa erfarenhet från branschen och kännedom om vår verksamhet kommer han att bli en tillgång i sin nya roll på HSB Göteborg, säger Lena Carlberg, ordförande HSB Göteborg.

Han har arbetat på HSB Göteborg sedan 2015 i olika ledande positioner. Kristian sitter idag i koncernledningen i egenskap av affärsområdeschef för Bygg, Fastighet & Förvaltning.

- Som vice vd kommer Kristian att bli en nyckelspelare när det kommer till strategiska frågor och utvecklingen av verksamheten. Jag har ett stort förtroende för honom och ser fram emot att arbete med Kristian i hans nya roll, säger Lars Göran Andersson, vd på HSB Göteborg.

Tillsättningen av en vice vd görs eftersom den planerade sammanslagningen mellan HSB Göteborg och HSB Malmö och andra viktiga strategiska frågor tar mycket tid och resurser i anspråk för vd Lars Göran Andersson. Därför tog styrelsen beslutet att stärka upp organisationen med en ny roll som vice vd.

- Jag är tacksam för att jag har fått förtroendet av HSB Göteborgs styrelse och ser nu fram emot att fortsätta utveckla HSB Göteborgs verksamhet och arbeta för att den planerade sammanslagningen med HSB Malmö går enligt plan, säger Kristian Isberg, ny vice vd på HSB Göteborg.

Kristian Isberg tillträdde rollen som vice vd i juni 2024

Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
jens.holmberg@hsb.se

Jens Holmberg (Presskontakt v.28 och v.29)