HSB flyttar Kvillebäcken-etta till Nordstan

HSB flyttar Kvillebäcken-etta till Nordstan

HSB FLYTTAR KVILLEBÄCKEN-ETTA TILL NORDSTAN
Även en etta kan vara rymlig. HSB Göteborg bygger en kompakt lägenhet i Nordstan och gör plats för drillflickor, kaniner och ett helt danskompani.

– Vi vill helt enkelt visa hur smart och yteffektiv en liten bostadsrätt kan vara, säger Marika Ogrelius, marknadschef på HSB Göteborg.

Eventet pågår den 10 och 11 februari och ett ungt par kommer att bo i lägenheten – i alla fall under Nordstans öppettider. Det blir ett förstklassigt boende, om än inte så privat, eftersom flera av väggarna består av plexiglasskivor. Dessutom kommer paret att twittra om vad de är med om i lägenheten på www.twitter.com/EvelinaAnton

Lägenheten är fullutrustad i samarbete med IKEA, Marbodal, Electrolux och MacForum och stylisten Pernilla Warnhammar har lagt sin hand över inredningen. För att ytterligare poängtera möjligheterna i det lilla formatet kommer lägenheten också att invaderas av en brokig skara besökare.

Ungdomsorkestern Göta Lejon, danskompaniet Spinn och Trestads Kaninhoppare hör till de som hälsar på. Och hela eventet avslutas på lördagen med att Chalmers Robotförening låter sina slagtåliga konstruktioner sumobrottas i vardagsrummet.

– Det blir intressant, informativ och slagkraftig boendeinformation, säger Marika Ogrelius. Men med glimten i ögat!

–Vi passar naturligtvis på att informera om våra små lägenheter i riktiga projekt i Björkekärr, Tuve och Kvillebäcken. Det finns ju en gammal myt om att ettor blir trånga och opraktiska. Men med stora balkonger, klädkammare, sovalkov, tvättutrustning i badrummet – och andra smarta lösningar i form av gemensamma funktioner utanför lägenhetens väggar – kan man satsa på färre kvadratmetrar och därmed få ett billigare boende. Utan att offra bekvämligheten.

Vill du veta mer, kontakta
Marika Ogrelius, marknadschef HSB Göteborg
E-post: marika.ogrelius@gbg.hsb.se

PROGRAM

Fredag 10/2
Kl. 18.00 kommer ungdomsorkestern Göta Lejon på besök och bjuder på paradmusik med showinslag.

Lördag 11/2
Kl. 11.00 inleder vi lördagen med kaninhoppning. Det blir hinderbana och tävling tillsammans med Trestads Kaninhoppare.

Kl 14.00 tittar danskompaniet Spinn in. De är Sveriges första integrerade danskompani bestående av professionella dansare med och utan funktionsnedsättningar.

Kl 16.00 avslutar vi helgens event med robotkrig, när Chalmers Robotförening kommer förbi och har sumoturnering.

Jens Holmberg (Presskontakt v.28 och v.29)

Jeanette Holmén (presskontakt v.30-32)

Presskontakt Affärsområdeschef marknad & medlem 010-44 22 066