Nytt ansikte i HSB Malmös styrelse

I samband med HSB Malmös ordinarie föreningsstämma fick styrelsen i HSB Malmö en ny styrelseledamot. Marianne Falck, ordförande i HSB brf Kraften, valdes in av stämman. Olle Strand har omböjt omval och slutar därmed som styrelseledamot.

Marianne Falck är yrkesverksam som Senior Business Analyst på AstraZeneca, och har i många år varit engagerad i olika sammanhang, bland annat för Unionen samt som president i Maria-logen i Malmö.
HSB Malmös styrelse planerar att konstituera sig idag, den 27 april, och kommer framöver att bestå av följande personer:
Claes Caroli, ordförande
Maj-Britt Thulin
Björn Andersson
Anders Lundberg
Mimmi Zetterman
Birgitta Nilsson
Marianne Falck
Till revisorer omvaldes Lena Andersson och Tommy Johansson. Till revisorssuppleant valdes Susanne Abrahamsson.

För ytterligare information kontakta:
Claes Caroli, ordförande, 0761-28 77 34
Michael Carlsson, VD, 0702-28 00 22
Boel Lagerwall, marknadschef, 0703-89 53 88

________________________________________

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 32 självständiga HSB-föreningar. Med 42 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. Verksamheten drivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i Malmöregionen. Utöver förvaltning av 30 000 bostadsrätter och drygt 1 600 hyresrätter erbjuder HSB Malmö administrativa och tekniska förvaltnings- och konsulttjänster och utnämndes 2010 till Årets skånska företag inom förvaltning av Öresundsinstituttet. Juvelen i HSB Malmös krona är Malmös landmärke, HSB Turning Torso.