INVIGNING AV UTSTÄLLNING

Turning Torso och Västra Hamnen är några av Malmös största besöksmål. Den 31 oktober kl 12 inviger vi ”Mötesplats TT” – en utställning om Turning Torso och om stadsutvecklingen i Västra Hamnen.

Göran Rosberg, Senior Advisor på Malmö Stad, och Henrik Krantz, fastighetschef HSB Malmö inviger, Green matmarknad bjuder på dryck och tilltugg.

Plats: Turning Torso Gallery Västra Varvsgatan 44 i Västra Hamnen

Välkommen!

OM MÖTESPLATS TT
”Mötesplats TT” i Turning Torso Gallery är en plats för information om Turning Torso, en introduktion till stadsutvecklingen i Västra hamnen och en avslappnad miljö där man kan mötas och ta en fika.

Här kan man fördjupa sina kunskaper om stadsmiljön i Västra Hamnen, en miljö som väcker intresse över hela världen både för sin arkitektoniska kvalitet och sina hållbara lösningar.

Mötesplatsen är till för alla turister och nyfikna som dagligen stannar till för att titta på Turning Torso, och som gärna vill veta mer om huset och dess sammanhang.

Nu har Malmö Stad och HSB skapat en miljö där alla frågor får svar och där man också kan väcka intresse för samtida ochframtida stadsutveckling i resten av Västra Hamnen.

Mötesplats TT är ett samarbete mellan HSB och Malmö stad. Green matmarknad står för driften av lokalen. Testbedstudio arkitekter har utformat mötesplats TT.