Lördagen den 3 september går Finnbodadagen av stapeln. Foto/montage: Diakrit

HSB inviger Finnboda

Nästan 20 år har gått sedan HSB förvärvade varvsområdet Finnboda. Detta vill vi fira tillsammans med Nacka kommun, lokala aktörer och de boende i Finnboda. Samtidigt passar vi på att inviga Finnboda Varvstur, en trevlig promenad i området med installationer och kvarlämningar från den gamla varvstiden. Finnbodadagen innehåller dessutom massor av aktiviteter för hela familjen, bland annat u-båtstitt, uppträdanden, biovisning, segway och food trucks.

Urban Jonsson, Projektchef HSB Bostad, har varit med i planeringen av Finnboda.

– Efter ett intensivt arbete med att utveckla Finnboda är vi snart i mål. Det känns jätteroligt att erbjuda denna blandning av varvshistoria och modernt bostadsområde. Vi hoppas att det uppskattas av dem som har flyttat in, eller kommer att flytta till Finnboda, avslutar han.

Finnbodadagen arrangeras den 3 september, klockan 10.00 – 15.00. Program för dagen finns på www.hsb.se/finnbodadagen

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är ett produktionsbolag som bygger bostäder i Stockholms län. Bolaget omsätter 1,7 miljarder kronor och levererar drygt 600 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.