Hövding nominerat till Årets Sak

För femte året i rad har Designtorget med hjälp av en jury utsett Årets Sak bland alla sina produkter. Syftet är att lyfta fram den eller de formgivare som under året gjort den produkt som i sortimentet känns mest kreativ, väldesignad, nytänkande och säljbar. Hövding var en av de tio nominerade produkterna.

Årets pris gick till formgivaren Carolina Sundberg och den belönade saken är Frozzypack, en matlåda med ett kallt lock, som ersätter kylklampar och kylväska.
I juryn som utsett Årets sak ingick bland andra Lasse Folt, Designtorgets vd, trendgurun Stefan Nilsson, och formgivaren Anna Kraitz.

Bland de tio nominerade sakerna kan förutom Hövdings osynliga cykelhjälm nämnas Olof Nauclérs otraditionella adventsstake i papper med ledljus, hallhyllan Grid från Note Designstudio samt Charlotte Sjödell & Sofia Ekerhults smarta cykelkorg med sidor av gummiband.

Alla de nominerade designprodukterna kan ses här: http://www.designtorget.se/designtorget/se/arets_sak/