Storsatsning på konserter på Hotel Tylösand i sommar

Storsatsning på konserter på Hotel Tylösand i sommar

I sommar gör Hotel Tylösand tillsammans med Nöjet Konserter AB en storsatsning på konserter på den havsnära utomhusscenen på Solgården då artister som Jill Johnson, The Refreshments och Magnus Uggla kliver upp på scenen. Jill Johnson. Efter två utsålda konserthusturnéer satsar nu Jill på att göra ett fåtal utvalda sommarkonserter så det är med stolthet vi kan presentera henne med band i Tylösand den 9 juli. The Refreshments med gästartist Dave Edmunds tar plats på scenen den 23 juli. Det är med glädje vi kan presentera Sveriges mest turnérade band REFRESHMENTS tillsammans med legenden från ROCKPILE – gitarristen DAVE EDMUNDS. Magnus Uggla. Med sitt tredje album ”Varning på stan” fick Uggla en braksuccé. Han gick direkt upp i ”elitserien” och har med en provokativ hitkänsla hållit sig kvar där i drygt 30 år. Under våren -08 har han en egen uppmärksammad programserie med titeln ”Var fan är mitt band!” i SVT, där han söker nytt band. Exakt vilken musik han har med sig till Solgården återstår att se den 30 juli After Beach på Hotel Tylösand är ett känt begrepp Solgården är Tylösands mittpunkt och har en sydländsk amfiteater med tre restauranger och två scener. Varje eftermiddag kl 16 uppträder kända coverband som DuoJag, Haaks, After Beach, Partypatrullen, Vi3, Time Machine och 2.4.U. Men det gäller att vara ute i god tid. En vacker sommardag kan Tylösand strand gästas av upp till 30 000 badande och när banden börjar stämma sina gitarrer börjar tusentals soldyrkare röra sig från stranden med Solgården i sikte. Presskontakt: Hotel Tylösand Elisabeth Haglund 035-305 02 elisabeth.h@tylosand.se www.tylosand.se Box 643 301 16 Halmstad Nöjet Konsert AB Björn Nohlgren 031-16 92 40 0704-83 73 10 bjorn@nojet.com www.nojet.se

Jonas Karlén

Presskontakt VD Verkställande Direktör +46 707-20 97 22