De fastighetsbolag som nu ansluter till HomeQ

Ytterligare sex privata fastighetsbolag i Göteborg ansluter sina lägenheter till HomeQ

– Det är roligt och utvecklande för branschen att vi nu samlas på en framtidssäker uthyrningsplattform som dessutom är gratis för alla bostadssökande. För oss är långsiktighet och kundupplevelse det viktigaste när vi utvecklar vår verksamhet. Tillsammans har vi fastighetsägare utvärderat var vi vill marknadsföra våra lediga lägenheter och valet föll på HomeQ. Vår förhoppning är att denna plattform blir för den som söker en hyresrätt, vad Hemnet är för den som ämnar att köpa sin bostad. En gratis, modern och rikstäckande marknadsplats säger Anna Saxborn, vd på Saxborn Fastigheter.

HomeQ finns idag på 35 orter och inledde vid årsskiftet ett samarbete med branschorganisationen Fastighetsägarna. Det har mottagits varmt, redan första månaden registrerade sig över 50 000 göteborgare och hundratals nya medlemmar registrerar sig varje dag. Sedan tidigare har flera större bolag såsom Balder och Stena Fastigheter anslutit sig till plattformen.

– Mycket roligt att få förtroende av denna grupp privatägda fastighetsbolag där kundrelationen väger tungt. Vi kommer förvalta förtroendet väl och fortsätta fokusera på att göra det så enkelt som möjligt för den som vill hyra sin bostad, säger Hedi Kurda, grundare av HomeQ.

För ytterligare information, kontakta:

Hedi Kurda, Homeq

hedi@homeq.se

Anna Saxborn, Saxborn Fastigheter

anna@saxborn.se

Deltagande bolag:

• KAB Fastigheter
  • Alexanderssons Fastigheter
  • Bror Johansson & Co.
  • Saxborn Fastigheter
  • Kjellberg & Möller
  • Amlövs Fastigheter

Regioner

HomeQ levererar den första och modernaste uthyrningsplattformen för förstahandsbostäder. Fastighetsbolagen kan automatisera över 50% av sin uthyrningsadministration samtidigt som de hittar bättre hyresgäster.

De bostadssökande får å sin sida en samlad marknadsplats där de enkelt och tryggt kan hitta och lämna intresseanmälan från flera olika fastighetsbolag, helt gratis! Ungefär som ett Hemnet, fast för hyresrätter.

Plattformen används idag av företag som Balder, Stena Fastigheter och SBB m.fl.