HomeQ lämnar ny rekordmånad bakom sig

HomeQ lämnar ny rekordmånad bakom sig

HomeQ är i dagsläget Sveriges största marknadsplats för hyresrätter som hyrs ut med förstahandskontrakt. Efter flera månader av rekord delar vi med oss av nya siffror kring plattformens utveckling.

I april 2021:

• Passerades 400 000 registrerade bostadssökande. Över 5% av Sveriges vuxna befolkning har nu ett HomeQ-konto.
  • Slogs nytt trafikrekord, ca 400 000 unika besökare. Vilket är tredje månaden på rad som all-time-high slås.
  • Slogs all-time-high i antal nya annonser, hela 1725 lägenhetssannonser publicerades. Tidigare rekord var från månaden innan.
  • Antalet anslutna lägenheter till plattformen steg med ca 10%

Vårt arbete mot en enkel & lättillgänglig hyresmarknad fortsätter och plattformen kommer dagligen närmare visionen om att samla alla landets bostadsbolag och bostadssökande på samma plats.

Sveriges näst största HSB-förening ansluter till HomeQ

HSB Södermanland, Sveriges näst största HSB-förening sett till antalet hyresrätter ansluter sin bostadsuthyrning till HomeQ, Sveriges största marknadsplats för förstahandslägenheter. HSB Södermanland är en medlemsägd förening med ca 2700 hyresrätter i Eskilstuna, Strängnäs, Nyköping, Oxelösund, Trosa och Vagnhärad.
HSB Södermanland har varit i behov av en partner för sin bostadsuthyrning en tid

HomeQ

Elektrogatan 10