All-time-high för it-företaget Hogia

It-företaget Hogia uppnår sin bästa årsomsättning någonsin. Omsättningen ökar från 640 till 676 miljoner kronor. Ett stort fokus på försäljningen av molntjänster och flera större affärer är förklaringen som ligger bakom företagets rekordomsättning.

Hogia har under förra året tecknat avtal med många stora aktörer inom transportsektorn, bland annat inom kollektivtrafik, färjetrafik och hamnverksamhet. Det blev ett bra år försäljningsmässigt för Hogias transportområdet med en tillväxt på över 10%.

-Vi har i många år lagt grunden för att få fram attraktiva erbjudanden i vår molnplattform, Hogia Star, som gör att vi kan accelerera försäljningen av våra molntjänster. Vi fortsätter satsa offensivt på produktutveckling inom våra prioriterade satsningsområden, säger Niklas Rönn VD på Hogia.

Hogia Star är en molnbaserad plattform där Hogia utvecklar och levererar helhetslösningar inom ekonomi, lön/HR och transport. Ett digitalt ekosystem där alla Hogiaprodukter hänger ihop i en framtidssäkrad miljö.

Hogia har gått med vinst i över 30 år och uppfyller villkoren för kreditbetyget AAA Guld enligt Dun & Bradstreets kreditvärderingssystem. Den visar att Hogia inte bara uppfyller alla krav för AAA utan också har gjort det under mer än 15 år. Det är enbart 0,3 procent av alla svenska aktiebolag som har lika hög rating hos Dun & Bradstreet som Hogia har.

-Vår goda ekonomiska situation gör att vi kan satsa långsiktigt. 2023 ska vi fördubbla försäljningen av våra molntjänster, säger Niklas Rönn.