Göteborg är sedan länge känt som ett barnvänligt resmål! (Foto: Liseberg)

Göteborg med barn - våra fem bästa tips!

Liseberg - såklart!

Foto:Liseberg

Ja, det behövs ju knappast sägas... Liseberg - Göteborgs klassiska nöjespark med karuseller och attraktioner för både stora och små barn (och vuxna). Känn pirret när du hänger upp-och-ner i Helix eller vinden i ansiktet när du susar fram i Lisebergsbanan. Upplevelser som skapar minnen!
Boka vårt Lisebergspaket här >>>

2. Universeum
Foto: Universeum

På Universum är varje dag ett äventyr och här kan ni utforska båda vetenskap och naturkunskap i samma hus! Beskåda hajar och rockor, besök reptilariet eller ta en tur regnskogen och ta dig fram på vingliga hängbroar och upp i det 25 meter höga Kapokträdet. Universeum är dessutom perfekt för regniga och ruggiga dagar. Läs mer på Universeums hemsida här >>>

3. Alfons Åbergs Kulturhus

Foto: Alfons Åbergs Kulturhus

Välkommen att hälsa på hemma hos Alfons! Här finns höghuset som Alfons bor i, hans vardagsrum, läskiga monstret, helikopter och förstås Milla, Mållgan, farmor och mycket mer. I läshörnan finns mängder av böcker att låna och läsa. Läs mer här >>>

4. Planera in en rolig stund i vår lobby!

Foto: Åby Hotel

I vår färgsprudlande lobby på hotellet kan ni planera in en riktigt rolig stund tillsammans. Här finns biljard, sällskapsspel och roliga aktivitetsspel där ni kan utmana varandra i familjen. Passa på att ta något gott att äta och dricka från vår trevliga lobbybar!

5. Slottsskogen

Foto: Dušan veverkolog on Unsplash

I över hundra år har Slottsskogen varit en park dit göteborgare sökt sig för avkoppling, umgänge, motion och olika evenemang. Här finns något för alla - stora gräsmattor för picknick, rekreation och lek, djurpark med inriktning på tama och vilda nordiska djur, lekplatser, kulturhistoriska byggnader, serveringar och olika aktiviteter, vild natur och promenadstråk.

Svårt att hinna med allt på en dag? Det förstår vi. På BW Plus Åby Hotel har vi såklart massor av fina erbjudanden för hela familjen och vi har familjerum som kan ta emot upp till fem personer. Utforska hotellet och våra erbjudanden här >>>

Foto: Åsa, @hejmitthem