Pressinbjudan: Produktionstekniska dagen 2024 med fokus på omställning

Pressinbjudan: Produktionstekniska dagen 2024 med fokus på omställning

Torsdagen den 30 maj hålls årets Produktionstekniska dag på ASSAR Industrial Innovation Arena. Tema för i år är ”Produktionsteknikens transformation”. Under dagen delas priser ut till årets produktionstekniker och årets examensarbete inom produktionsteknik och ASSAR Circular Labs invigs.

Produktionstekniska dagen arrangeras årligen sedan många år tillbaka av produktionstekniska nätverket i samverkan med IDC West Sweden, Högskolan i Skövde och Science Park Skövde. I år bjuder dagen på en hel rad spännande föreläsningar, information och gott om inspiration. Syftet med dagen är att få möjlighet att ta del av den senaste forskningen, nyheter i regionen, ny teknik och inspirerande föreläsningar. Under dagen kommer också studenter från Högskolan i Skövde att hålla exjobbsutställning.

Produktionsteknikens transformation

– Årets tema, Produktionsteknikens transformation, är valt utifrån att hela samhället står inför en stor omställning och för att vara fortsatt konkurrenskraftig måste även sättet vi tillverkar på förändras. Omställningen påverkar både företag och samhället i stort, och under dagen kommer deltagarna få inspiration från såväl den senaste forskningen som konkreta exempel från företag, säger Josef Adolfsson, chef för Tillämpad Innovation, IDC West Sweden AB.

Media hälsas välkomna!

Under produktionstekniska dagen delas priser ut till årets produktionstekniker och årets examensarbete inom produktionsteknik. Media hälsas välkomna till prisutdelningen. Efter prisutdelningen finns även möjlighet för media att få en specialvisning av ASSAR Circular Labs som invigs under eftermiddagen.

När: 12:45 torsdagen den 30 maj
Var: ASSAR Industrial Innovation Arena, Kavelbrovägen 2b, Skövde

Närvarande vid prisutdelningen: Vinnarna av priserna samt Muriel Beser Hugosson, rektor vid Högskolan i Skövde och Leif Pehrsson, vd på IDC West Sweden AB.
Närvarande från ASSAR Circular Labs:Anna Bruce, projektledare, och Victoria Korth, ansvarig för det cirkulära labbet, båda från IDC West Sweden AB.

Program för dagen

08:30 – 10:00

• PT Nätverk hälsar välkomna | Josef Adolfsson, IDC West Sweden och Jerry Olsson, Skandia Elevator
  • Omvärldsspaning Sverige som konkurrenskraftigt industriland | Jenny Kjellberg, Program manager materials & industrial, Business Sweden