PRESSINBJUDAN: Nyckelöverlämning i Portalen - Skövdes nya landmärke

Måndagen den 31 augusti kl 13.30 är det dags för nyckelöverlämning i Portalen. En särskild pressvisning med exklusiv rundvandring i den nya innovationsmiljön hålls i samband med överlämningen.

Arbetet med Skövdes nya innovationsmiljö där forskare, företagare och finansiärer kommer att mötas dagligen är nu redo för inflyttning. Innan det stora lämmelåget med personal från tre forskningscentrum vid Högskolan i Skövde samt en rad företag tar sin början ska emellertid ett nyckelöverlämnande och en visnig av lokalerna ske.

- Det känns fantastiskt att denna miljö står klar nu. Den kommer att bli ett lyft för näringslivet i Skövderegionen, säger Patric Eriksson, vd för Gothia Innovation som driver och utvecklar Gothia Science Park.

- Nu kan vi koncentrera vår forskning och fokusera än mer på tillämpad forskning till gagn och nytta för företag och samhälle i Skövderegionen, säger Lars Niklasson, prorektor och ansvarig för Högskolans forskning.

Datum:  måndag 31 augusti

Tid: kl 13.30

Plats: Portalen

Medverkande: Representanter för Kalkstenen AB, Skövde Kommun, Högskolan i Skövde och Gothia Science Park