Matematikbiennette på Högskolan

Den 18 november arrangeras biennetten "Matte mellan sjöarna" på Högskolan i Skövde. Under biennetten erbjuds inspirerande seminarier om matematik och matematikundervisning. Vid dags datum är det 462 anmälda till dagen. Senast det anordnades en biennette vid Högskolan var för tre år sedan och nu är det tänkt att man ska upprepa succén. Seminarierna vänder sig till alla som har nära kontakter med matematikundervisning, allt från förskola till gymnasium, komvux och folkhögskola. Dessa kommer att ledas av kända föredragshållare samt av ”lärare från fältet”. Läromedelsutställning Dagen börjar vid 08.30 och beräknas sluta vid 16.30. Balthazar och Dalénium kommer att förgylla tiden mellan de olika seminarierna genom att visa upp sina färdigheter och kunnande. Naturligtvis kommer också läromedelsföretagen att vara på plats även denna gång och visa upp sina sortiment. Klicka här för att läsa mer: http://www.his.se/templates/vanligwebbsida2.aspx?id=24459