Mångfaldsforum utmanar gamla tankemönster - det lönar sig

Förra årets succé är nu tillbaka. Årets Mångfaldsforum arrangeras tisdag den 27 september klockan 10.00-15.45 på Gothia Science Park, (Insikten, Portalen) vid Högskolan i Skövde. Mångfaldsforumet som arrangerades 2010 blev mycket uppskattat och följs därför nu upp med ytterligare ett, riktat mot ”Dold kompetens”. Det vill säga den kompetens som finns bland annat hos individer med annan etnicitet.

- Vi har satt ihop ett varierat och spännande program med både nationella och regionala föreläsare . Forumet vänder sig till offentligt och privat näringsliv i Skaraborg och syftet är att inspirera och ge kunskap om mångfald som outnyttjade resurs, säger Åsa Björk, Gothia Science Park och Eric Hellgren, Högskolan i Skövde.

I bifogad fil hittar du programmet för årets Mångfaldsforum. Moderator är Ann-Katrin Roth, känd från bland annat TV-programmet "Jobba jämnt". För övriga deltagare, se programmet i bifogad fil.

Mångfaldsforum 2011 arrangeras gemensamt av Högskolan i Skövde, Gothia Science Park, IDC West Sweden AB samt EDCS (Equality Development Center Skaraborg), med finansiering från Västra Götalandsregionen och Skaraborgs Kommunalförbund

Välkommen till att övervaka hela eller delar av dagen.

För mer information
Eric Hellgren, Högskolan i Skövde: 0500-448071, 0709-668256, eric.hellgren@his.se
Åsa Björk, Gothia Science Park: 0500-448970, 0709-377773, asa@gsp.se