INBJUDAN PRESSTRÄFF - NU välkomnar Skövde med kalas

INBJUDAN PRESSTRÄFF, fredag den 26 augusti klockan 09.00

Nära 2500 studenter och soldater har gjort ett val att under ett antal år framöver leva och bo i Skövde. Den 8 september välkomnas dessa med pompa och ståt. Skövde centrum kläs i festens färger och allmänheten inbjuds att ta del av feststämningen.

Årets välkomnande av studenterna och soldaterna sker nu för första gången i form av ett kalasinramat arrangemang i ett samarbete mellan Next Skövde Destinationsutveckling AB, Skövde kommun, Försvarsmakten och Högskolan i Skövde. Arrangemanget går under namnet NUKALASET. Tanken är att visa upp Skövde från sin bästa sida och ge ett välkomstkalas som förhoppningsvis sent kommer att glömmas.

Kortege genom Skövde
Arrangemanget inleds med en gemensam kortege från Högskolan och Garnisonen genom hela centrum fram till Arena Skövde. Väl där möts de av ett välfyllt program med tal, musikuppträdanden och mycket annat som visar upp det som Skövderegionen har att erbjuda. Det arrangeras också en mässa med tema boende och fritid.

Inbjudan pressträff
På fredag den 26 augusti klockan 09.00 ges press/media möjlighet att delta då representanter från organisationerna testar kortegerutten vid korsningen Badhusgatan – Staketgatan. Du träffar där Camilla Broberg (Informationschef Försvarsmakten), Per Ekberg (VD Next Skövde Destinationsutveckling AB), Lisa Lindgren (Projektledare Skövde kommun) och Annica Snäll (Kommunikationschef Högskolan i Skövde).

För mer information kontakt:
Magnus Elmshorn
Kommunikatör med pressansvar