Fredrik Malm, CFO för HiQ, tar över rollen som interimistisk CEO. Foto: Jonas Bilberg.

Sven Ivar Mørch lämnar HiQ

Sven Ivar Mørch, CEO för HiQ, lämnar sin position i företaget med omedelbar verkan. Fredrik Malm, CFO för HiQ, tar över rollen som interimistisk CEO fram till dess att en formell företrädare tar över. Rekryteringsprocessen för att tillsätta en ny CEO pågår.

– Jag vill tacka Sven Ivar för hans hårda arbete under det senaste året som CEO för HiQ. Han kom in under en förändringstid och har åstadkommit mycket på kort tid. Gällande företagets framtidsplaner och inriktning har vi efter många diskussioner dock tagit det ömsesidiga beslutet att gå skilda vägar. Jag önskar Sven Ivar all lycka till i framtiden, säger Magnus Meyer, styrelseordförande på HiQ.

Rekryteringsprocessen för att tillsätta en ny CEO för HiQ pågår och fram till dess att en efterträdare är utsedd tillträder Fredrik Malm som interimistisk CEO. Fredrik Malm har en bakgrund på HiQ som CFO sedan 19 år. Han har ett mycket starkt HiQ-hjärta, är en tydlig ledargestalt på företaget och har varit en viktig del i att bygga upp HiQs värderingsdrivna organisation sedan 2000-talet. John Klint tar över rollen som tillförordnad CFO.

För mer information, kontakta gärna:
Erik Ridman, kommunikationschef, HiQ
tfn: +46 70-420 00 01