Förändringar i HiQs verksamhet i Skåne

Anna Kleine, nuvarande vd för HiQs dotterbolag i Skåne, har valt att gå vidare för ett nytt jobb som vd för ett icke konkurrerande företag i IT-branschen. Anna kommer fortsatt leda verksamheten i Skåne under sin uppsägningstid fram till att hon lämnar HiQ mot slutet av Q3.

– Anna har sedan starten varit med och byggt upp en mycket stark och framgångsrik verksamhet i Skåne. Jag vill rikta ett stort tack till Anna för allt engagemang hon gett till HiQ och önska henne lycka till när hon lämnar oss till hösten, och ser fram emot att arbeta ihop även framåt som kund eller partner, säger Lars Stugemo, vd och koncernchef för HiQ.

HiQ har sedan mer än 15 år på ett framgångsrikt sätt byggt upp en verksamhet i Öresund med huvudlokalisering i Malmö. Verksamheten har gått från att vara inriktad mot telekomindustrin i Lund till att spänna över hela HiQs tjänsteerbjudande inom tech, IT, integration och digitalt med stora internationella företag som kunder.

Med fantastiska konsulter, säljare och ledare samt alla framsynta kunder i Skåneregionen har HiQ en stabil grund för att fortsätta utvecklingen i regionen med ett nytt ledarskap.

– Jag är oerhört stolt över hela vårt team i Skåne. Tillsammans har vi byggt Öresunds bästa team av ingenjörer, utvecklare, strateger och kreatörer. Med ny ledning och tillsammans med våra framåtriktade kunder kommer vi fortsätta att använda teknikutvecklingen till att bygga en enklare, bättre, mer hållbar och roligare värld, säger Lars Stugemo.