Jerker Lindstén utses till Country Manager för HiQ Sweden.

Jerker Lindstén utses till Country Manager för HiQ Sweden

Siktet för HiQ är tydligt satt till att bli Nordeuropas ledande konsultbolag inom tech, IT, integration, design och kommunikation och en partner till alla företag i Norra Europa som ser nyttan i digitalisering och att kombinera leading edge-teknologi, IT och varumärkesutveckling för att bli vinnare på sina marknader. Nu utses Jerker Lindstén till Country Manager för HiQ i Sverige och Senior Vice President i HiQ.

– Jerker Lindstén är känd för att vara en doer som får med sig högpresterande människor för att skapa resultat. Med Jerker som ansvarig för vår verksamhet Sverige tar vi ett viktigt steg i resan till att utveckla HiQ i en ny spännande tid där digitalisering kommer att få ökad betydelse, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ.

Göteborgaren Jerker Lindstén har varit en del av den svenska tech-branschen i över 20 år. Med en civilingenjörsexamen i automatiseringsteknik från Chalmers tekniska högskola har Jerker arbetat hela sitt yrkesliv med digitalisering; på Telia, Framfab och senast 16 år som vd för HiQs dotterbolag i Göteborg. Under Jerkers ledning har HiQ Göteborg varit drivande för många av HiQs uppmärksammande innovationsprojekt och internationella affärer.

– Vi gör fantastiska saker på HiQ centrerade runt digitaliseringens otroliga möjligheter för att förflytta företag och varumärken. Att få uppdraget att leda vårt team i Sverige är mycket hedrande. Nu lägger vi grunden för en fantastisk resa där vi ska samla de bästa i branschen i Sverige för att jobba med några av världens största och mäktigaste varumärken. Nu kör vi, säger Jerker Lindsten, Country Manager för HiQ i Sverige.

Jerker är utöver sin position på HiQ även ordförande för nätverket GREAT som arbetar för en utvecklad IT-infrastruktur i Västsverige med syftet att Västsverige skall fortsätta vara en ledande region inom det uppkopplade samhället. Jerker sitter också i styrelsen för Västsvenska Handelskammaren.

Karolina Israelsson

Presskontakt Global PR & Communications Manager +46 73 338 86 24

Simplifying the world with tech

HiQ är ett techkonsultbolag med fokus på skräddarsydda mjukvarulösningar, i skärningspunkten mellan digital transformation och teknisk utveckling. Våra 1 700 experter kombinerar innovation, kreativitet och djup techexpertis för att skapa de vassaste digitala lösningarna på marknaden. På HiQ nöjer vi oss inte med att vara konsulter – vi driver digital transformation för att forma framtiden och hjälpa våra kunder att leda utvecklingen inom sina branscher. Sedan 2020 ägs vi av Triton. Vår bas är i Sverige, Finland och Tyskland, och våra lösningar gör avtryck över hela planeten.

Katarinavägen 15, 7tr