HiQ utvecklar globalt intranät åt ledande industrikoncern

HiQ har valts som partner av en världsledande industriaktör för förvaltning, vidare- och nyutveckling av företagets globala intranät. Intranätet används av tiotusentals anställda, finns på flera språk och är en utav bolagets främsta kommunikationskanaler.

– Det är hedrande och mycket roligt att vi väljs som partner av en global aktör för att vidareutveckla deras intranät. Vår effektiva och skalbara modell med lokala team samt effektiv utveckling på våra nearshore-kontor i Ryssland och Polen gör oss till en intressant partner i dessa fall, säger Lars Stugemo, vd och koncernchef på HiQ.

Lösningen är byggd i Azure som en single-page-react.js-applikation. HiQ kommer att leverera ett DevOps-team med design, arkitektur och ledning från HiQ lokaler i Skåne och göra den mesta utvecklingen från HiQs nearshore-kontor i Moskva.