Gå direkt till innehåll

Ledig paradvåning hos HFAB

Har du drömt om att bo i en sekelskiftesvåning i centrala Halmstad? Nu har du chansen. Den 1 oktober blir en av HFAB:s hyresrätter på Kungsgatan 16 ledig. Den 220 kvadratmeter stora paradvåningen har sex rum och kök.

Det kommunala bostadsbolaget HFAB, Halmstads Fastighets AB, äger cirka 11 000 lägenheter och 300 lokaler i Halmstads kommun. Hyresrätterna består av alltifrån studentlägenheter till radhus. Den 1 oktober blir en av de större lägenheterna i bolagets fastighetsbestånd ledig, en paradvåning på Kungsgatan 16.

– Det här är en unik möjlighet om du söker ett boende utöver det vanliga. När du går in i våningen känns det verkligen som att du färdas tillbaka i tiden. Historiens vingslag är verkligen påtagliga, säger Maria Lannér Barkström, affärsområdeschef på HFAB.

”Alla ska kunna hitta hem hos oss”

Paradvåningen på Kungsgatan är den största våningen i fastigheten Koljan 1. Sekelskiftesdrömmen på 220 kvadratmeter har sex rum och kök, kakelugnar, väl bevarade stuckaturer och taklister, spegeldörrar och två balkonger – en ut mot Kungsgatan och en mot innergården. Våningen renoverades för två år sedan. Då bytte HFAB bland annat golven i hallen och i köket. Hyran ligger på 19 335 kronor i månaden. Varmvatten och värme ingår, hushållsel tillkommer. Sista dag för intresseanmälan är måndagen den 22 juli.

– Det är inte ofta en sådan här chans dyker upp, att få möjlighet att hyra en sådan stor våning mitt i stan. Det är fint att vi som kommunalt bostadsbolag kan erbjuda så många olika typer av lägenheter. Alla ska kunna hitta hem hos oss, säger Maria Lannér Barkström.

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Lannér Barkström, affärsområdeschef på HFAB, telefon: 035–13 83 87, maria.lanner.barkstrom@hfab.se

Sandra Troedson

Pernilla Söderkvist

Daniel Samuelsson

Tillsammans skapar vi hem – välkommen till Halmstads bostadsbolag

Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads kommun. Med cirka 11 000 lägenheter och 300 lokaler är vi den största och marknadsledande aktören på Halmstads fastighetsmarknad. Det innebär att vi är och ska vara en drivande part i många utvecklingsfrågor kring boende och stadsdelar som påverkar människorna som bor och verkar inom stan. Tillsammans skapar vi hem för Halmstadbor.

Halmstads Fastighets AB

Fredrik Ströms gata 6