Malmö-Sälen - en timmes bilresa

Nu kan skidåkare från södra delen av Sverige ta tåget till Mora/Sälen. SkiStar Sälen samarbetar med SJ och Hertz för att kunna erbjuda alternativa transportlösningar till Sälen. Nattåget avgår från Malmö lördagen den 19 januari och är framme i Mora morgonen därpå. I Mora väntar sedan en Volvo V70 som resenärerna får disponera fritt under sin semester i Sälen. Nattåget från Malmö är ett första initiativ med tåg från södra Sverige och SkiStars målsättning är att utveckla samarbetet med SJ och Hertz till kommande vinter. - Våra gäster efterfrågar fler transportlösningar till våra anläggningar i Sälen. Tåget är ett enkelt och bekvämt alternativ att ta sig till oss säger Linda Morell, marknad- och försäljningsansvarig SkiStar Sälen. Eftersom över 80% av våra gäster är barnfamiljer har vi familjeanpassat tåget. Ytterligare en fördel med tåget är att man anländer pigg och utvilad i Mora och sedan bara har en timmes bilkörning till Sälen, avslutar Linda. På tåget kommer det att finnas Playstation att låna och möjlighet till pyssel och lek. Under resans gång dyker även några av Sälens mest populära profiler upp, Lindvallens snögubbe och Hundfjällets troll. - Hyrbilen är ett bra komplement till tåget och innebär att man kan vara mer flexibel och få ut mesta möjliga av resmålet när man väl är på plats, säger Anders Trollsås, Sverigechef på Hertz. SkiStar Sälens tåggäster erbjuds även 15% rabatt på SkiPass, skidhyra och skidskola. För de tåggäster som väljer transfer med buss till Lindvallen, Högfjället, Tandådalen och Hundfjället körs bagaget ut direkt till stugan. Tåget kommer att gå från Malmö, via Lund, Helsingborg, Halmstad, Varberg, Göteborg och Skövde. För ytterligare information kontakta: Linda Morell, marknad- och försäljningschef SkiStar Sälen Tel: + 46(0)7611 860 02 E-post: linda.morell@skistar.com För ytterligare information om SkiStar Sälen kontakta: Caisa Reis, informationsansvarig SkiStar Sälen Tel: +46 (0)70-312 75 94 E-post: caisa.reis@salen.com