Hertz kör tennisstjärnorna till Wimbledon i ytterligare fem år

Under de kommande fem åren är det Hertz som ansvarar för att köra stjärnorna till och från tennisturneringen i Wimbledon. The Wimbledon Lawn Tennis Championships partnerskap med Hertz går in på sitt sextonde år och det nya avtalet innebär att Hertz blir officiell leverantör av transporter.

Hertz Corporation har förnyat sitt partnerskap med The Wimbledon Lawn Tennis Championships. Avtalet löper på fem år och innebär att Hertz ansvarar för att transportera tennisstjärnor som Federer, Murray och systrarna Williams till och från Wimbledonarenan. Hertz och Wimbledonturneringen har samarbetat kring transporter i snart sexton år.

– Vi är glada över möjligheten att utöka vårt partnerskap och bli officiell leverantör av transporter till Wimbledon under de kommande fem åren. Vårt snart sexton år långa samarbete är väldigt viktigt för Hertz och vi ser fram emot att få bidra till en minnesvärd resa och vistelse för turneringens gäster, säger Mark P. Frissora, styrelseordförande och vd för Hertz Corporation.

Ett team bestående 300 förare kommer att köra Hertzbilarna under turneringen. Den 164 bilar stora flottan utgörs av Ford Galaxy, nya Ford Kuga och Ford S-Max i ny design. I vagnparken ingår även två lyxutrustade bussar som under turneringens första vecka ska köra VIP-gäster från centrala London till All England Lawn Tennis Club, där Wimbledonturneringen spelas.

– Vi är mycket nöjda över att Hertz har valt att förlänga sitt samarbete med The Championships. Hertz har ett varumärke och värderingar som stämmer väl överens med våra och vi kommer att marknadsföra vårt partnerskap för att öka den totala kundupplevelsen, säger Ian Ritchie, vd för All England Lawn Tennis Club.

Under Wimbledon 2009 genomfördes 15 822 resor i Hertzbilar med sammanlagt 30 551 passagerare. Totalt kördes 368 115 kilometer – vilket motsvarar nio varv runt jorden.

Alla som bokar en bil hos Hertz innan den 16 juni har chansen att vara med och tävla om två VIP-paket till Wimbledon, inklusive flygresa och boende på femstjärnigt hotell. För mer information, gå in på www.hertz.se.

Anders Tärnell, marknadschef Hertz, mobil 0708-52 99 24, anders.tarnell@hertz.se

Tina Ringius, kommunikationsansvarig Hertz, tfn 08-657 30 11, mobil 0709-18 96 00, tina.ringius@hertz.se

Hertz är världens ledande biluthyrningsföretag med över 8 100 uthyrningskontor i 146 länder runt om i världen. I över 90 år har Hertz levererat hyrbilslösningar av högsta kvalitet till såväl företagskunder som privatresenärer. Hertz Sverige är ett företag inom Volvo Personvagnarsfären och är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information, besök gärna www.hertz.se