Hertz firar två miljoner uthyrda bilar via Ryanair med stor tävling

Hertz samarbete med Ryanair har genererat två miljoner uthyrda bilar. För att fira detta ger företaget alla som besöker Ryanairs hemsida, www.ryanair.com, chansen att vinna €20 000 att spendera på inköp av valfri bil. Hertz och Ryanair har varit samarbetspartners sedan oktober 1998. Partnerskapet har i dagsläget genererat två miljoner uthyrda Hertzbilar via Ryanairs hemsida. För att fira denna milstolpe arrangerar företagen en tävling där en lycklig vinnare får €20 000, drygt 187 000 kronor, att spendera på valfritt fordon. Tävlingen är öppen för alla som besöker Hertzsektionen på Ryanairs hemsida och bokar en Hertzbil online innan den 27 september 2007. Tävlingsregler- och villkor Endast ett tävlingsbidrag per person. För automatiskt deltagande ska hyrbilen hämtas under september 2007. Dragning sker den 11 oktober 2007 och vinnaren meddelas via e-post samma dag. Det går att delta i tävlingen utan att hyra en bil från Hertz. För alternativt deltagande, skicka fullständigt namn och telefonnummer till winner@hertz.com senast den 27 september 2007, skriv ”I want to win a car” i ämnesraden. Informationen som uppges kommer endast att användas för att kontakta vinnaren och raderas efter dragningen. För information om vinnarens namn, skicka ett frankerat kuvert till Marketing Department, Hertz Europe Ltd, Hertz House, 11 Vine Street, Uxbridge, Middlesex UB8 1QE. Tävlingen lyder under engelsk lag. För ytterligare information, vänligen kontakta: Parmijt Dhillon, telefon +44 870 606 0960, e-post: parmijt.dhillon@trimediahc.com Vicki Murphy, telefon + 44 870 606 0960, e-post: vicki.murphy@trimediahc.com Hertz är världens ledande biluthyrningsföretag med över 7 500 uthyrningsstationer i 150 länder runt om i världen. Hertz hyr ut en bil per sekund dygnet runt vilket motsvarar cirka 32 miljoner bilar om året. Företaget grundades 1918 i Chicago och var då världens första biluthyrningsföretag. Hertz Sverige är ett företag inom Volvo Personvagnarsfären. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information, besök gärna www.hertz.se