Hertz Biluthyrning går in som delägare i Bilreda AB

Hertz köper in sig i Bilreda. Förvärvet innebär bland annat att Hertz kan erbjuda utökade tjänster kring administration av fordon som ett komplement till dagens lösningar med bilar från en timme upp till tolv månader. Bilreda kan genom samarbetet bättre svara mot kunders behov av billösningar med olika bindningstider. Samarbetet kommer att utökas till att gälla även andra nordiska länder.

Hertz Biluthyrning (First Rent A Car AB) köper in sig i biladministrationsföretaget Bilreda AB. Förvärvet innebär att Hertz kan erbjuda bil- och transportlösningar från en timme upp till tolv månader, i kombination med biladministration, samtidigt som de 25 000 fordonen i Hertz nordiska vagnpark kan administreras mer effektivt via Bilredas system.

– Kunderna efterfrågar numera fler tjänster i kombination med våra traditionella produkter och ser gärna att vi tillsammans med våra bil- och transportlösningar kan ta ett större ansvar. Genom köpet av Bilreda kan vi vidareutveckla hyrbilsaffären och ytterligare tillmötesgå kundernas önskemål, säger Niklas Siljeblad, vd på Hertz Biluthyrning.

Bilreda får genom samarbetet utökade möjligheter att fortsätta satsningen på kundnära lösningar inom alla delar av företagsbilsmarknaden.

– Genom samarbetet kan vi erbjuda flexibla upplägg utöver de vanliga bindningstiderna som bättre motsvarar kundens behov vid exempelvis visstidsanställning eller innan ordinarie bil är på plats. Allt inom samma administrativa rutiner, säger Claes Norman, vd på Bilreda.

Niklas Siljeblad, vd Hertz, telefon: 08-657 30 01, mobil: 070-310 83 85, e-post: niklas.siljeblad@hertz.se

Anders Tärnell, marknadschef Hertz, telefon: 08-657 30 02, mobil: 0708-52 99 24, e-post: anders.tarnell@hertz.se

Claes Norman, vd Bilreda, telefon: 08-466 91 50, e-post: claes.norman@bilreda.se

Hertz har hyrt ut bilar sedan 1918. Idag har vi cirka 8 800 uthyrningskontor i 150 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1960 och vi kan i dagsläget erbjuda biluthyrning på 220 uthyrningskontor fördelade på 125 orter över hela landet. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International och ett företag inom Volvo Personvagnarsfären. För mer information, besök www.hertz.se/omhertz