Upp till 33 procents rabatt på bilhyran i Hertz Global Sale

Upp till 33 procents rabatt på bilhyran i Hertz Global Sale

Idag inleds Hertz Global Sale. Kampanjen, som pågår mellan den 3 och 30 september, erbjuder upp till 33 procents rabatt på bilhyra i 100 länder fram till årsskiftet.

Den 3 september går Hertz Global Sale av stapeln för tredje året i rad, med upp till 33 procents rabatt på bilhyra i 100 länder. Erbjudandet gäller för bilar som bokas mellan den 3 och 30 september 2012 och hämtas mellan den 3 september och 31 december 2012. Erbjudandet är tillgängligt via hertz.se eller Hertz bokningscentral på telefon 0771-211 212. För att få rabatten måste rabattkoden (CDP) 763130 uppges vid bokningstillfället.

Kampanjen sträcker sig över sex kontinenter och ett flertal Hertzkontor runt om i världen erbjuder dessutom rabatter på Hertz Fun, Prestige, Family och Green Collections – vilket ger kunderna ett bra tillfälle att uppleva såväl sportbilar, miljöbilar som familjebilar och lite lyxigare bilmodeller.

För kunder bosatta i Europa, Mellanöstern och Afrika är rabatten också tillgänglig i respektive hemland. Följande gäller i Sverige:

• 13 procent rabatt: 3-30 september och 14-25 december
  • 23 procents rabatt: 1-31 oktober och 1-13 december
  • 33 procents rabatt: 1-30 november och 26-31 december

I Sverige gäller erbjudandet alla hyreslängder (dock inte långtidsförhyrning) och bilgrupper. Uthyrningskontoren i Kiruna, Åre, Gällivare, Östersund och Arvidsjaur deltar inte i kampanjen.

För en komplett lista över destinationer, bilgrupper och relaterade rabatter inom Global Sale-kampanjen hänvisas till www.hertz.se Rabatten på utrikes bilhyra i deltagande länder i Europa och Mellanöstern är upp till 33 procent beroende på uthyrningskontor. Rabatten på utrikes bilhyra i deltagande länder i Amerika, Asien och Australien är 20 procent.

För fullständiga regler och villkor, se www.hertz.se

Anders Tärnell, marknadschef Hertz, telefon: 08-657 30 02, 0708-52 99 2, anders.tarnell@hertz.se