Vinterns smak från Herrljunga Cider – en gyllene julklassiker

Vinterns smak från Herrljunga Cider – en gyllene julklassiker

Herrljunga Cider lanserar en ny vintercider med smak av Apelsin & Kryddnejlika. Cidern kommer att finnas i dagligvaruhandeln från oktober 2012 och under en begränsad tid.

Herrljunga Ciders nya smak för vintern 2012 heter Apelsin & Kryddnejlika. Det är i grunden en päroncider som har kryddats med apelsin och kryddnejlika. Cidern kommer att finnas i dagligvaruhandeln från oktober 2012 och under en begränsad tid.

Herrljunga Cider Apelsin & Kryddnejlika ingår i Herrljunga Ciders Jubileumskollektion som lanserades under 2011. Idén med Jubileumscider togs fram i samband med att företaget firade 100 år och i serien finns en hel bukett med spännande smaker: Ros, Viol, Hibiskus och nu sist ut Apelsin & Kryddnejlika.

Herrljunga Cider Apelsin & Kryddnejlika serveras väl kyld och passar så väl som ren törstsläckare som till mat. Prova att servera den som en aperitif i ett glas med en skiva apelsin eller en kanelstång för att förhöja upplevelsen än mer.

Herrljunga Cider Jubileum Apelsin & Kryddnejlika, 100 cl PET, 0,7 % alk. Ca pris 10-14 kr + pant.

Herrljunga Cider AB grundades 1911 och är ett familjeföretag som idag drivs av fjärde generation. Vi har producerat cider sedan 1969 och är marknadsledande i Sverige på dagligvaruhandeln. Utöver vårt breda lättcidersortiment marknadsför vi även vår innovativa starkcider under varunamnet ”+46 Swedish Cider”, vår traditionella och nyskapande glögg ”Herrljunga 1911 Glögg”, äkta saft "Herrljunga 1911 Saft", det klassiska juicevarumärket "Pago", energidrycken ”SHARK” samt ölen ”Lapin Kulta” 3,5% vol.