Herrljunga Musteri utökar sitt sortiment

Herrljunga Musteri utökar sitt sortiment

I september 2017 öppnade Herrljunga Cider sin äppelmottagning på nytt för att samla ihop trädgårdsäpplen från närområdet. 2018 har varit ett fantastiskt äpple år och därmed har Herrljunga Musteri utökat sitt sortiment med tre smaker, ingefära, svartvinbär och det senaste tillskottet kanel.

Herrljunga Cider startade pressa äpplen redan under 50-talet, och äpplen är den viktigaste komponenten i företagets olika produkter. I september 2017 öppnades portarna till musteriet som sedan dess har tagit emot äpplen och producerat äppelmust på 100% svenska äpplen, något som är bättre för både smaken och miljön.

Den nya äppelmusten med smak av kanel har en fruktig och kryddig smak som är ett mycket passande alkoholfritt alternativ till julminglet. Musten har inget tillsatt socker och är producerad på naturliga råvaror. Lika god varm som kall och avnjuts som sällskapsdryck eller som dryck till mat.

De nya smakerna kommer i 50 cl glasflaska och går att finna i välsorterade dagligvarubutiker. Äppelmusten med kanel går även att finna i systembolagets ordinarie sortiment fr.om. 1 november 2018.

Ida Vesterlund
Marknad
ida.vesterlund@herrljungacider.se

Herrljunga Cider AB är ett svenskt familjeföretag som drivs i fjärde generationen. Företaget grundades 1911 i Herrljunga där produktion och kontor är än idag. Vi är en av Nordens ledande tillverkare av cider och glögg inom premiumsegmentet. Våra produkter representeras på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna. Produktsortimentet består av cider, äppelmust, glögg, saft och vatten från egen källa. Vi representerar ett antal internationella varumärken inom dryck, däribland Lorina Lemonad. Vår anläggning är kvalitetscertifierad enligt BRC samt uppfyller kraven för KRAV-märkning. Herrljunga Cider har idag 76 medarbetare och omsätter 200 Mkr med en fortsatt stark tillväxt.