Herrljunga Rhuberry

Herrljunga Cider samarbetar med till Min Stora Dag

Under 2017 lanserar Herrljunga Cider en Deluxe Edition där 1 kr per såld flaska går till Stiftelsen Min Stora Dag, en organisation som förverkligar önskedrömmar för barn och unga med svåra sjukdomar och diagnoser i Sverige.

Herrljunga Rhuberry, är en frisk alkoholfri äppledryck med smak av Rabarber och Hallon, och är den första smaken av två artiklar som säljs under 2017. En frisk dryck med enbart naturliga råvaror som hela familjen kan njuta av. Den håller samma höga kvalitet som den klassiska cidern från Herrljunga med 26% juice och har 21% mindre tillsatt socker.

-Min Stora Dag förgyller vardagen till barn som är på ett jobbigt ställe i livet. Ett fantastiskt initiativ enligt oss. Därför känns det extra bra att vi nu är med och bidrar till deras arbete. Vi har valt en annorlunda design som skall sticka ut från vårt ordinarie sortiment och till sommaren kommer en ny smak, håll utkik! säger Johan Branmark, vd Herrljunga Cider AB.

Herrljunga Rhuberry är listad på Coop från vecka 4, ca pris: 12,90-15,90.

Artikelinformation

Herrljunga Rhuberry krt 100 cl PET x 12, art nr: 2155

Herrljunga Rhuberry expo 100 cl PET x 216, art nr: 21552X

Herrljunga Cider AB, ett familjeföretag i 4:e generationen, är en av Nordens ledande tillverkare av cider och glögg inom premiumsegmentet. Våra produkter finns på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna. Vi har producerat cider sedan 1969 och är marknadsledande i svensk dagligvaruhandel. Utöver vårt breda sortiment av Herrljunga lättcider producerar vi även starkcider i olika smaker, vår traditionella Herrljunga 1911 Glögg, klassiska saft Herrljunga 1911 Saft samt julmust.

Herrljunga Cider säljer och distribuerar även finska Original Long Drink, kallad Lonkero, samt ölmärkena Lapin Kulta och Hobgoblin till dagligvaru- och servicehandeln i Sverige.

Herrljunga Cider är BRC certifierade och producerar ett flertal ekologiska och krav-märkta cider- och glöggsorter.