Herrljunga Cider AB och Mötesplatsen Gyllene Kärven får samma ägare

Från 1 maj 2013 övergår Mötesplatsen Gyllene Kärven i samma regi som Herrljunga Cider AB under ledning av familjen Branmark. Verksamheten som ligger vid tågstationen i centrala Herrljunga omfattar hotell med restaurang och konferensanläggning.

Mötesplatsen Gyllene Kärven i Herrljunga övergår från och med 1 maj 2013 i samma regi som Herrljunga Cider AB.
Gyllene Kärven är ett välskött hotell med stor potential, säger Johan Branmark, VD Herrljunga Cider AB.

Herrljunga Cider AB är ett familjeföretag i fjärde generation som varit verksamma i Herrljunga sedan 1911. I fabriken i Herrljunga produceras cider, saft, glögg och vatten.

Herrljunga Cider AB
www.herrljungacider.se
www.facebook.com/herrljungacider

Kontakt: Johan Branmark, 0513-226 00
johan.branmark@herrljungacider.se

Herrljunga Cider AB grundades 1911 och är ett familjeföretag som idag drivs av fjärde generation. Vi har producerat cider sedan 1969 och är marknadsledande i Sverige på dagligvaruhandeln. Utöver vårt breda lättcidersortiment marknadsför vi även vår innovativa starkcider under varunamnet ”+46 Swedish Cider”, vår traditionella och nyskapande glögg ”Herrljunga 1911 Glögg”, äkta saft "Herrljunga 1911 Saft", det klassiska juicevarumärket "Pago", energidrycken ”SHARK” samt ölen ”Lapin Kulta” 3,5% vol.