Årets glögg från Herrljunga 1911 har smak av Svart Vinbär

Årets glögg från Herrljunga 1911 har smak av Svart Vinbär

Årets nya glögg från Herrljunga 1911 har smak av Svart Vinbär. Den är dessutom alkoholfri och passar hela familjen – både stora som små.

Årets nya glögg heter Herrljunga 1911 Svart Vinbär. Det är en mustig röd glögg med klassiska glöggkryddor och en härlig smak av solmogna svarta vinbär. Den är dessutom alkoholfri, liksom samtliga glöggar i dagligvaruhandeln från Herrljunga 1911. Så nu kan alla i familjen hitta just sin glöggfavorit!

Herrljunga 1911 Traditionell Glögg är en klassisk röd glögg med traditionell kryddning av kanel, russin, ingefära och kardemumma.

Herrljunga 1911 Apelsin & Choklad är en röd glögg som utöver de traditionella glöggkryddorna fått smak av frisk apelsin och lite mörk choklad.

Herrljunga 1911 Äpple & Kanel är en vit glögg med en extra dos kanel samt en skvätt äppeljuice.

Herrljunga 1911 Alkoholfri Glögg finns i dagligvaruhandeln och kostar circa 19,90-22,90 kr.

Presskontakt: Linnéa Liewen, Herrljunga Cider, 0513-226 00, linnea@herrljungacider.se.
Se även www.1911glogg.se och www.facebook.com/1911glogg

Herrljunga Cider AB, ett familjeföretag i 4:e generationen, är en av Nordens ledande tillverkare av cider och glögg inom premiumsegmentet. Våra produkter representeras på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna. Vi har producerat cider sedan 1969 och är marknadsledande i Sverige på dagligvaruhandeln. Utöver vårt breda sortiment av Herrljunga lättcider producerar vi även starkcider i olika smaker, vår traditionella och nyskapande glögg Herrljunga 1911 Glögg, klassisk saft Herrljunga 1911 Saft, premiumjuicevarumärket Pago samt ölen Lapin Kulta.