Vi söker en TRADE MARKETING MANAGER, till Herrljunga Drycker

Vi söker en TRADE MARKETING MANAGER, till Herrljunga Drycker

Vi söker en TRADE MARKETING MANAGER

Är du en driftig person som vill vara med på en spännande resa? Herrljunga Drycker är ett innovativt bolag som befinner sig mitt i en tillväxtresa. Därför behöver vi mer kraft och resurser till vår marknadsavdelning.
Drivs du av att skapa försäljning genom kreativa och genomtänkta kampanjer? Är du en engagerad och driven person som gillar att ha många bollar i luften? Vi söker en driftig tjej eller kille som tar ansvaret över den viktiga fasen ”Go to market” – Fasen när en ny produkt ska lanseras, eller en befintlig produkt ska aktiveras.

Arbetsuppgifter:

• Ta ansvaret för fasen Go to market.
  • Framtagning av säljkårens säljmaterial för kommande säljperiod - sortiment/kampanjer.
  • Planera årets kampanjer och aktiviteter i butik samt framtagning av de, såsom kampanjmaterial, hyllvippor, kuponger samt koordinera distributionen av materialet
  • Ansvarig för nyhetssläpp samt samordna utskick till influencers och press
  • Inskick av varuprov/produktfoto för Validoo
  • Ansvarig för samarbeten
  • Planera content för webb och SoMe i ägda kanaler (tillsammans med team)
  • Planera och genomföra annonser B2B och B2C i valda kanaler
  • Främja samspelet mellan sälj, marknad och butik

Vi ser en energisk person med mycket driv, en person som är ansvarsfull och idérik. Du är flexibel och duktig på att ha flera bollar igång samtidigt. Vi är ett tight marknadsteam där det är viktigt att kunna arbeta självgående med mycket ansvar. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du har ett helikopterperspektiv, det vill säga du ser helheten och förstår vår affär. Du är bra på att koordinera många uppgifter och jobba mot tydliga deadlines.

Kompetenskrav:

• Några års erfarenhet av liknande marknadsroll, gärna med ansvar
  • Erfarenhet av dagligvaruhanden, gärna livsmedelsindustri eller FMCG i någon form
  • Goda kunskaper i Adobe Indesign samt MS Office och det är fördel om du är bekant med Genero och Validoo.
  • Fördel om du har kundkap i Wordpress och sociala medier
  • Fördel om du har erfarenhet av mediaköp, annonsering och influencer marketing
  • Du är social, serviceinriktad, ansvarstagande, initiativrik, handlingskraftig, strukturerad och noggrann
  • Du är bra på siffror och struktur
  • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Vi erbjuder:

Herrljunga Drycker är ett innovativt och nyskapande företag. Vi är tidlöst moderna, bär på en gedigen erfarenhet och en lång historia. Men framför allt ser vi en spännande och utmanande framtid där du är en viktig del i vår framgång.

Hos oss är det alltid full rulle. Vi har en arbetsplats där det är högt i tak, där det finns gott om utrymme att ta egna initiativ. Vi tror att du drivs och inspireras av att sätta dig in i och lära dig nya saker, lösa problem och att driva ditt ansvarsområde framåt.

Du blir en del av ett sammansvetsat gäng på kontoret i Herrljunga med möjlighet till att arbeta någon dag/v hemifrån. Du ingår i vårt sälj- och marknadsteam och rapporterar till marknadschef Nina Hagman. Friskvård och tjänstepension erbjuds. Företaget har kollektivavtal. Månadslön. Heltid. Tillträde omgående.

Ansök redan idag. Urval och intervjuer kommer påbörjas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 5/3-2023. ansokan@herrljungadrycker.com
Läs mer om oss på www.herrljungadrycker.com eller kontakta vår HR-ansvarige Katarina Hinton 0513-25 40 02, fackliga ombudet Joakim Riise 0513-25 40 10 eller Marknadschef Nina Hagman 0513-25 40 09