POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc  – ett förstklassigt årgångsvin från Italien som garanterar att sensommarens och höstens stunder blir oförglömliga!

POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc – ett förstklassigt årgångsvin från Italien som garanterar att sensommarens och höstens stunder blir oförglömliga! Vinet lanseras i Systembolagets beställningssortiment den 24 augusti 2023.

POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc utmärker sig som en Blanc de Blancs, vilket innebär att vinet är framställt enbart på gröna druvor och har en frisk och fruktig smakprofil. Blanc de Blancs är ofta kända just för sin elegans och finess och POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc är inget undantag. Denna vinvariant tenderar att vara lättare och mer subtil jämfört med andra mousserande vinstilar och har en mer delikat och balanserad smakprofil. Dessutom är vinet årgångsbetecknat 2022, vilket gör vinet unikt för just den årgången. Detta ger en möjlighet för vinmakaren att visa upp vinets terroir och druvornas specifika egenskaper på bästa möjliga sätt. Med ett pris på endast 79 kr är POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc inte bara en fest för smaklökarna utan även ytterst plånboksvänlig.

”Det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda en så högkvalitativ Blanc de Blanc till detta förmånliga pris för våra konsumenter. Vi är omåttligt stolta över detta vin och är övertygade om att denna lansering kommer ta vinentusiaster med storm. Det är verkligen ett perfekt bubbel att servera när man vill sätta en festlig prägel på höstens tillställningar.”, säger Malin Lindberg, produkt- och affärsutvecklare på Hermansson & Co.

Smaken är exceptionell med pigga bubblor och en frisk doft av citrus, päron, honungsmelon, fläder och örter som trollbinder dina sinnen. Smakupplevelsen är balanserad och följer upp med toner av citrus, päron, fläder och mineral – ett vin som imponerar på både amatörer och finsmakare. POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc passar utmärkt som aperitif – serverad med eller utan tilltugg. Det är även det perfekta valet till färska skaldjur, rätter av fisk, kyckling och vitt kött, samt vegetariska rätter såsom sallader och pastarätter med citrus.

POSE SPARKLING BRUT BLANC DE BLANC

POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc lanseras i Systembolagets beställningsortiment 24 augusti 2023 och kostar 79 kr.

Art nr: 58829

Årgång: 2022

Producent: Providential Wines & Spirit

Ursprung: Spumante d’Italia Bianco

Volym: 750 ml

Önskar du varuprover, bilder eller har övriga frågor? Vänligen kontakta Malin Lindberg, Product & Business Development Manager på Hermansson & Co: malin@hermanssonco.se, 072 733 22 30.