Black Tower Rosé

Ny rosébox från Black Tower!

Black Tower är en uppskattad och älskad serie viner som funnits på den svenska marknaden länge.
Nu utökas familjen med ett nytillskott –Black Tower Rosé. En rosé på box i vacker design som väntas ta de inbitna Black Tower-fansen med storm.

Idag, den 6 april, lanseras Black Tower Rosé i 3-litersbox i Systembolagets beställningssortiment. Det innebär att boxen enkelt går att beställa på Systembolagets hemsida till valfritt Systembolag eller uthämtningsställe.

Black Tower Rosé är ett friskt och fruktigt vin från den tyska vinproducenten Reh Kendermann.

Black Towers viner är riktiga storsäljare i Sverige, och denna nya box lär sälla sig till tidigare framgångssagor.

– Black Tower har väldigt många trogna fans som länge efterfrågat just en rosébox. Så därför valde vi att lanserajust en sådan! Jag är övertygad om att de som sedan tidigare tycker om viner i Black Tower-familjen även kommer att tycka mycket om Black Tower Rosé. Ett rosévin fullproppat med härliga röda frukter och bär, som vävs samman och mynnar ut i en tydlig fruktsötma, säger Petra Ekholm, produktchef Hermansson & Co.

För ytterligare information & varuprov, kontakta Petra Ekholm, produktchef Hermansson & Co: petra@hermanssonco.se, 070 261 53 93.

BLACK TOWER ROSÉ
Lanseras i box om 3 liter i Systembolagets beställningssortiment den 6 april!
Artikelnummer 50689
Ursprung: EU
Årgång: 2020
Alkoholhalt: 9.5%
Restsocker: 30 g/l
Syra: 5 g/l

Karaktär: Ljusrosa färg. Fruktigt och bärigt vin med inslag av tropisk frukt och röda bär såsom körsbär, hallon och jordgubbar och viss sötma.

Serveras med fördel: Njut som en aperitif eller till rätter av skaldjur, fisk, fågel, sallader eller asiatiska rätter eller desserter. Serveras vid 6-8 grader. Black Tower Rosé vinner inte på lagring utan är färdigt att njutas som det är.

Om producenten Reh Kendermann
Endast 22 år gammal startade den tyska ynglingen Carl Reh år 1920 sitt första företag. Han handlade med druvor, must och vin i sina föräldrars vineri i Moseldalen. Den driftige Carl fick affärerna att blomstra och erhöll flera fina utmärkelser för sina fina viner. När hans son Günther hade åldern inne, involverades även han i firman. Vid 50-talets mitt startade de ett av Europas modernaste vinerier, med bland annat en helautomatiserad buteljeringsanläggning. Sonen Günther Reh expanderade i snabb takt verksamheten genom att köpa upp andra företag i branschen och etablerade sig som en innovativ producent med starkt driv och framgångsrik marknadsföring. I slutet av åttiotalet tog tredje generationen Reh över. Tack vare sammanslagningen med H Kendermann i Bingen år 1992, blev företaget en av de ledande tyska vinexportörerna och förvärvade också Black Tower, Tysklands ledande vinvarumärke.
Företaget Reh Kendermann är idag en av Tysklands ledande vinexportörer.