MASIA Cava Reserva Brut till oslagbart pris!

MASIA Cava Reserva Brut till oslagbart pris!

MASIA Cava Reserva Brut - ett mousserande vin som lämnar ett varaktigt intryck med sin förstklassiga kvalitet, sitt oemotståndliga pris och en imponerande samling av internationella priser i ryggen. Vinet, som både är ekologiskt och veganvänligt, kammade nyligen hem GULD i International Organic Award 2023. Nu finns möjligheten att förvärva detta eleganta och välgjorda vin för endast 129 kr, prissänkt från 189 kr, i Systembolagets beställningssortiment från och 1 september 2023.

MASIA Cava Reserva Brut är en cava reserva, vilket innebär att vinet har genomgått en längre lagring jämfört med en vanlig cava. Denna beteckning garanterar att vinet har nått sin fulla mognad och har utvecklat en komplexitet och raffinemang som är sällsynt att hitta till det här priset. MASIA Cava Reserva Brut har lagrats hela 18 månader på flaska och har därigenom fått sin autentiska karaktär och eleganta smakprofil.

Med ett pris på endast 129 kr är MASIA Cava Reserva Brut inte bara en fest för smaklökarna utan även ytterst plånboksvänligt alternativ givet den höga kvaliteten.

"Vi är så glada över att kunna presentera denna högkvalitativa cava reserva till ett så förmånligt pris! Det är få förunnat att kunna avnjuta så hög kvalitet i detta prissegment och vi är övertygade om att denna lansering kommer att bli en sensation bland vinälskare. Med sin långa lagring kan vinet med fördel matchas till smakrika fisk- och skaldjursrätter och lämpar sig ypperligt till höstens festliga tillfällen.”, säger Malin Lindberg, produkt- och affärsutvecklare på Hermansson & Co.

MASIA Cava Reserva Brut har en frisk och balanserad doft som bjuder på inslag av gråpäron, röda äpplen, nougat, nötter, rostat bröd, en frisk mineralitet och apelsinskal. Den har en generös mousse med små pigga bubblor och en lång eftersmak. Vinet passar utmärkt som aperitif, serverad med eller utan tilltugg. Då MASIA Cava Reserva Brut har lagrats hela 18 månader på flaska kan den även kombineras väl med rätter av fisk och skaldjur samt matiga sallader.

MASIA Cava Reserva Brut lanseras i Systembolagets beställningsortiment 1 september 2023 och kostar 129 kr.

MASIA Cava Reserva Brut Organic

Art nr: 52367

Pris: 129 kr, tidigare pris 189 kr. Prissänkt 32 %

Ursprung: DO Cava, Penedès

Årgång: NV

Volym: 750 ml

Alkoholhalt: 11,5 %

Ekologisk och veganvänlig

Önskar du varuprover, bilder eller har övriga frågor? Vänligen kontakta Malin Lindberg, Product & Business Development Manager på Hermansson & Co: malin@hermanssonco.se, 072 733 22 30.