Greppa årets mest unika vinflaska – MYTH Red Blend

Greppa årets mest unika vinflaska – MYTH Red Blend

Vinet. Myten. Legenden. Förpackad i en flaska helt unik i sitt slag som ska komma att bli höstens stora samtalsämne. Låt oss presentera MYTH Red Blend som lanseras i Systembolagets beställningssortiment den 26 september.

MYTH Red Blend är ett välgjort och fruktigt vin gjort på druvorna cabernet sauvignon, barbera och pinot nero. Druvorna är plockade från kullarna i norra Italien, närmaste bestämt Piemonte, där klimatet är optimalt och bidrar till att solmogna druvor fullsmockade med aromer och smak. Vinet, som dessutom är veganskt, finns just nu att tillgå i Systembolagets beställningssortiment för 119 kr.

Så här säger Malin Lindberg, produkt- och affärsutvecklare på Hermansson & Co, om den nya lanseringen:

”Hösten är här och det är dags att ta nya grepp! Efter några år av att hålla avstånd, hemarbete och färre sociala tillställningar är vi exalterade över att lansera ett vin som manifesterar det exakt motsatta, nämligen det sk ”handvinet”. Vi gläds åt att åter igen kunna ta i hand, umgås med nära och kära och dela stunder kring mat och vin. Vi är övertygade om att MYTH Red Blend med sin unika flaska kommer bli höstens talk of the town!”

MYTH Red Blend är ett mycket fruktigt och generöst vin i appassimento-stil som har en runda, fyllig munkänsla med balanserade tanniner som ger vinet struktur och som lyfter fram den söta fruktigheten. Vinet har en balanserad syra och en viss kryddighet med inslag av choklad och vanilj samt av mörka bär såsom björnbär, körsbär och plommon. Avslutet är långt och balanserat.

Passar som ”handen i flaskan” till de flesta kötträtter, till exempel till grillade rätter av fläsk-, lamm- och nötkött. Vinet matchar även väl till mustiga grytor och i all sin enkelhet till lagrade hårdostar.

MYTH Red Blend – gripande gott.

MYTH RED BLEND
Nr : 57905
Druvor: cabernet sauvignon, barbera och pinot nero

Ursprung: Vino Rosso, Italien
Producent: Providential Wine & Spirit
Årgång: 2021
Alkoholhalt: 14%

Volym: 750 ml

För mer information & varuprover: kontakta produkt- och affärsutvecklare Malin Lindberg, Hermansson & Co: malin@hermanssonco.se, 072-733 22 30.