Movits från Luleå spelar på Club HepCat 10års Jubileum. Mejeriet, Lund 14/3

Movits från Luleå spelar på Club HepCat 10års Jubileum. Mejeriet, Lund 14/3

Movits från Luleå, nyligen vinnare av Manifestgalans Rytmpris är nu äntligen klara till Club HepCats 10års jubileum den 14 mars på Mejeriet i Lund. På scen står även ett för kvällen återförenat Hep Cat Daddies

MOVITS
Saxofoner blandas med trubadurgitarr, feta rytmer möter storband och gatusväng och ginenblandas med tonic. Hiphop på ett sätt du sällan hört förut.
Tillsammans med smoking och Sinatramikrofonen skapar Movits den ultimata mixen för en trevlig kväll på lokal! Det var inte bättre förr!

Bakom Movits möter vi bröderna Johan Jivin' och Anders Rensfeld från Luleå som nu i höst bjuder på den svängigaste debutplattan söder och norr om polcirkeln!

Du har hört låten Äppelknyckarjazz nu i radion, kolla gärna inn videon och missaabsolut inte dem live

Mer info:
hakan@heptown.com